Sv: Avmasknings FAQ (LÄS HÄR FÖRST)
Jag misstänker veternären grunda på "Rational Logik" av stallets miljör, "pest smitted! bäst att behändla alla"!
Du ska vara tacksom att du hamna i ett kontrol group där du kan få utt medlet och skydda hästen.
Det jag ifrågasätter är att veterinären säger det utan att ha sett vare sig prov eller häst. Veterinären grundar det på att hästägarna anser sig behöva maskmedel till en häst som är lite tunn.
Jag menar inte att de inte ska ge hästen maskmedel OM den behöver det. Men man kanske ska testa hästen först. För om veterinärer skriver ut utan att testa hästarna så vore det enklare om vi återgick till det gamla systemet med att kunna köpa ut maskmedel utan recept.
Och är det ett bra avmaskningsprogram om de går i samma hagar jämt och ständigt? Nu pratar vi om en hage på 2,5-3ha (uppdelat på mindre hagar som går att stänga men som i prinip alltid är öppna) som ingen går och mockar ur. Och som det har gått hästar i under alla de år jag har stått där.
Jag misstänker veternären grunda på "Rational Logik" av stallets miljör, "pest smitted! bäst att behändla alla"!
Du ska vara tacksom att du hamna i ett kontrol group där du kan få utt medlet och skydda hästen.