Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst är kollad hela tiden med "kolla masken" och har visat på 0 sen jag vet inte när, tror att hon hade 100 nångång som liten av typ lilla blodmasken..
Nu har hon blivit rejält lös i magen och vissa dagar är det riktigt illa alltså! Jag är nästan 100 på att det är vårt blöta hösilage som ställer till det för henne! MEN, borde jag göra ett kolla masken för säkerhets skull?
Kollade i somras och då vart det inget!
(Annars är hon kanonfin i kroppen, pigg som aldrig förr, äter & dricker jättebra, klippt men glansig stubb!)
Vad tycker du?
kl
Om hästen avmaskades i oktober (början-mitten, pga flytt) med ett preparat som tar styngflugans larver, behöver den avmaskas nu igen mot styngfluga? Vad mer behöver jag ta reda på?
Förutsatt att hästen haft ägg som inte skrapats bort alltså!
Med andra ord måste jag ta reda på vilket preparat den andra hästen fick.
Om den hästen fick ett preparat som INTE tog styngfluga, behöver min också maskas mot styngfluga nu? Min fick bimectin som jag läst mig till tar styngfluga.
Jag skulle börja med att byta till torrhö innan jag skulle gå vidare till parasiter på en häst som visat så lågt jämt.
Det är två olika hästar :-D
Min har fått bimectin, den andra vet jag inte vad den fått. Därav min fråga om båda måste maskas igen om den andra inte fått preparat mot styngfluga/haft ägg efter det. Om det redan kunnat smitta min häst liksom?
Jo det har jag i stort sett gjort nu! Tar en liten del blött, men mest torrt, annars äter inte kräsna damen...
Funderar på att testa bakjäst nu också...