Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket för svar!
Vad är anledningen till att du skulle vänta? Finns det någon anledning till att inte ta provet redan nu?
Hej!
Undrar om det finns någon mask som inte kan ses vid träckprov och som tydligen ska hålla till vid krösrotskärlen??
Det låter som dåligt påläst för Noromectin tar bara rundmaskar, knappast "allt".
Styngflugan är ingen rundmask vad jag vet.
Och den tar den.
Har även en annan sak jag måste ventilera. En tjej i stallet har tydligen gjort ett skolarbete om "kolla masken". Hon har genom detta arbete kommit fram till att om bara en häst är infekterad i ett stall och de andra är noll enligt kolla masken så ska man ändå avmaska alla för att de då troligtvis också är smittade fastän det inte syns på träckprovet. För att det tydligen kan ta upp till ett år innan man ser om hästen verkligen är smittad. Hmmm....hoppas nu att jag återberättat det rätt. Åtminstone är det så jag uppfattade det och jag är idel öra för argument som jag kan använda i denna diskussion. Enligt det jag tidigare lärt mig stämmer inte mycket av detta men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig ifall jag har fel. Men som sagt så tar jag tacksamt emot så mycket info och argument du har att komma med kring detta.