Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar hon må dåligt av masken? Det är inte lite men inte heller mycket och det som landar på marken dör nu ändå. Jag skulle avvakta tills det är plusgrader och ta första avmaskningen då.
Jag kanske är korkad, men är det inte bättre att avmaska nu då om det är så som du skriver att de dör i kylan? Väntar man på plusgrader så finns väl risken då att de som lever på väg ut överlever även ute sen? Eller som sagt, är jag korkad och missar något?
Risken om du avmaskar nu mot blodmask är att du väcker upp fler blodmaskar än vad som normalt skulle väckas och det kan skapa rejäla problem som kan kräva behandling på djursjukhus.
Har ett litet dilemma och söker mask kunniga personer här på forumet.
Jag undrar hur stor risken är att maskarna är aktiva nu? Tänker på att det ju varit så kallt och att de borde ligga i dvala.
Objektet är en häst på 10 år som inte längre tar sig utan magrar och ser aningen bukig ut. Foderstaten håller på att ses över i skrivande stund men det känns inte riktigt som att det är det som är problemet. Kan det vara så att maskarna vaknat upp redan?
Givetvis kommer träckprov tas men jag ville först kolla för om det är så att de inte är aktiva nu så är det ju bara utkastade pengar...eller?
Please help!
Jag misstänker att min storhäst har mask, han lägger inte på sig och har kliat bort en del svans.
Men om han har mask, då borde väl dom andra två hästarna som han delar hage med också ha det eller?