Avmaskning

M

Miika

Hjälp! jag får inte i mitt sto avmaskningsmedlet. Det går bara inte! hon drar upp huvudet, snurrar runt, rycker iväg m.m. En annan tjej i mitt stall får avmaska henne, men inte jag *suck* tips ngn? vil ju kunna göra det själv eftersom det är min häst liksom :P
 
Sv: Avmaskning

Vad bra att någon får i henne det i alla fall... Ett annat tips kan vara att avmaska med pulver. Strö det över t ex betfor, som du ger medan hästen är uppbunden på t ex gången (så du ser att hon får i sig allt och inte lämnar rester till andra hästar som kommer efter henne i boxen).
 
Sv: Avmaskning

Hjälp! jag får inte i mitt sto avmaskningsmedlet. Det går bara inte! hon drar upp huvudet, snurrar runt, rycker iväg m.m. En annan tjej i mitt stall får avmaska henne, men inte jag *suck* tips ngn? vil ju kunna göra det själv eftersom det är min häst liksom :P
Blanda rätt mängd avmaskningsmedel i kraftfoder som är gott,slå upp i krubban o hästen äter upp allt, så slipper du ta konflikten
 
Sv: Avmaskning

jag blandar en lite cocktail till min pålle bestående av lite havre, lite korn betfor och vatten, skivar lite äppelbitar.
låter detta svälla och sedan blandar jag i den givna mängden avmaskningspasta och hästen slickar rent krubban :D :bow:
 
Sv: Avmaskning

Jag blandar också avmaskningsmedlet i kvällsmaten som består av betfor och havre (som givetvis har stått och svällt), sen toppar jag med lite pellets (kraft grund) innan jag ger dem maten.
 
Sv: Avmaskning

När jag hade fått min häst tränade jag flera dagar med en TÖMD avmaskningsmedelsspruta som jag fyllde med "betforvatten". Då gjorde det inte så mycket om det kom lite överallt innan jag hade fått in det rätta greppet. Och så lärde jag mig knepet att ta den andra mungipan mot den där man står. När jag hade tränat in metoden bytte jag till pulver istället så nu kan jag nog inte längre.... Pulver är billigare... /nocke/
 
Sv: Avmaskning

Hjälp! jag får inte i mitt sto avmaskningsmedlet. Det går bara inte! hon drar upp huvudet, snurrar runt, rycker iväg m.m. En annan tjej i mitt stall får avmaska henne, men inte jag *suck* tips ngn? vil ju kunna göra det själv eftersom det är min häst liksom :P

Intressant det där! Jag avmaskade alla hästarna i stallet jag stod, och ingen bråkade utom en, japp, min egen (som jag dessutom fött upp själv...).

Hur gör din kompis?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 082
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 212
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp