Avlivningsmetoder

Sv: Avlivningsmetoder

gul_zebra skrev:
Ah den metoden ja! Ja då vet jag ju vad du menar, brukar väl ofta användas på zooaffärer/ormmatsuppfödare som ger dött osv om inte minnet sviker mig nu :)
Stämmer prexis.

Men är det inte svårt att hålla fast en hamster och sen ge den ett ordentligt slag i huvudet....Fast fungerar det är det ju toppen!

Hej:-)
Jag har avlivat en råtta hos vetrinären för många år sedan.
Och jag ångrar det djupt, precis som många skriver är den första bedövnings nålen alldeles för grov.

Min fina gamla råtta skrek och bet mig i handen av smärta.
Det är inte så kul att veta, att det sista han mindes från mig var smärta:-(

Precis min mening!

Har inte lyckats få tag på vet heller så jag tänkte att jag ska försöka få tag på kloroform någonstans. Kanske kan jag köpa från en uppfödare, om det går att skicka vill säga. Blir det väldigt akut så får det nog bli till att skjuta honom om vi inte kommer fram till andra alternativ :(

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 765
Senast: Fetaost
·
Övr. Djur Mina GP-honor ska avlivas om jag inte hittar hem åt de snart. Men hur? Spruta hos veterinären skulle jag föredra i vanliga fall, men...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 751
Senast: gul_zebra
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 238
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar