Sv: Avlivning, hur?
pmm: Ja pappa ska få skjuta de om vi inte hittar hem. Blir isf till att sitta i transportbur för den ena och kaninbur för den andra och trycka av på nära håll.
Nu litar jag visserligen på pappa men jag kommer ändå vara med och se så det verkligen går till på ett bra sätt också och försöka lugna ner de med godis eller så.
PIRU: Aldrig i livet, inte under några omständigheter. Det spelar ingen roll hur många tamråttor och kaniner du avlivat med den metoden, det är ändå inte ens i närheten av samma sak som en GP-råtta. Bara det faktum att du själv skriver att man ska svinga den i golvet två gånger för säkerhets skull visar dessutom att det inte är helt säkert. Avlivas de här så ska det ske omgående på ett så säkert sätt att en extra omgång vore onödig.
BeastieBabe: Fast att de tuppar av fort gör ju inte så de tuppar av direkt, utan det är ju ändå ett sjujäkla stressmoment innan de hinner tuppa av... Det vill jag verkligen inte utsätta de för
Att det blir blodigt vid skjutning gör mig ingenting, det är sånt man får tåla. Annorlunda hade det varit om jag faktiskt tyckt om de, då hade jag tvekat en hel del när det gäller att skjuta, men det gör jag inte så det är lugnt
Modig_Korn: Kan kan jag väl, men det lär väl resultera i att jag får knapra ännu mer penicillin och gå runt med ännu värre händer...
Håhåjaja, jag ser veeerkligen fram emot när Nova ska flyttas till transportbur, inte. Det måste hon varesig jag hittar hem till henne eller hon ska skjutas, hennes bur är för stor för att transporteras med henne i