Avlivning?

Sv: Avlivning?

domino skrev:
De brukar kunna göra det. Dom gör det på Strömsholm iaf.

Är det Missy det handlar om? Stackare, som du kämpat med henne.. :cry: :(

Ja det är om henne :( :cry:
Jag vet inte alls hur det blir men jag måste förbereda mig för det värsta :cry: :cry:
Det sa Vetrinären redan i Oktober förra året sen blev hon ju friskförklarad och det kom tillbaka när jag börja trava :crazy:

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Hör med försäkringsbolaget först för om jag inte minns fel så ville dom inte ersätta din skada den första gången då dom ansåg att felet fanns där innan du köpte / försäkrade hästen. Risken finns ju att dom inte kommer ge dig en spänn.

För det första hade jag fortfarande åkt till en annan klinik och fått en second opinion, du har ju fått en hel del förslag om andra ställen och en hel del påpekanden om att fys / vet på h-borg inte alltid är dom bästa.

Jag hade aldrig avlivat min häst utan att först åka någon annanstans.

Dom har sakt att det var ett mistag ch dom har ersatt oss med pengarna nu.

Jag håller mig nog till H-borg. Vill inte göra som jag gjorde med ponnyn åka runt till olika som gav olika dignoser och allt blev fel. Men hanns sjuktid sluta ifl lyckligt och han hoppas för fult på hårta träningspass utan att må dåligt:)

Vaddå håller dig till Helsingborg?? Du har ju varit där hur många gånger som helst och det har inte hjälpt någonting :confused: Så du tänker bara avliva hästen utan att låta någon annan vet titta på den :(

:mad:

Asså det har ju hjälp när vi först kom upp var hon plat, rak(i ryggen) och halt.
Efter 3 besökvar ryggen runt igen efter 4 hältan borta jag rider igång och börjar trava och hon börjar protestera med stegringar och mycket dåligt humör.
Vi åker upp där Vet berömer hur fin hon blivit men förstår att det är nått som inte är rätt.
Rönkar igenom hella ryggen inga fynd. Gör hältkuntroll hon är ite halt på böjt spår(var bara halt där innan) gjorde sedan böjprov då hon vissa uterst lite på hb där hon är behandlad innan. Dom behandlar rygg och hb med cortison.
Får en ny tid den 1 mars(kom ej tid pga snöoväder) Har nu en ny tid den 14 mars.
Men då jag märker på hästen att hon lider av detta och har väldigt ont det gör ont i mig och se henne så.
Var är den glada snälla häst jag köpte? :cry: :cry:

Jag orkar värkligen inte diskutera mer om detta nu det är jätte jobbigt och jag har inte det lätt just nu. :cry: :( :crazy:

Men det är ju inte behandlingarna som hjälper utan det är ju vilan, det framkommer ju tydligt eftersom hästen blir lika dålig när du sätter igång den om och om igen.
Förmodligen behandlar dom inte hästen på rätt ställe och det är därför typ 100 personer härifrån har uppmanat dig till att åka någonannanstans. Hur svårt kan det vara??

Jag hade aldrig accepterat att dom hade behandlat mig och min häst så här om och om igen , efter andra gången hästen inte hade blivit bra hade jag åkt någonannanstans utan att tveka. För hästens skull....

Det har ju alltid varit framsteg.
Jag har inte satt igång om och om igen utan bara EN gång!

Fladde skrev:
Vad kostar det att göra det direkt i H-borg?
Hur går det till när dom gör det i h-borg?
Spruta. Jag betalade 5800:- i december när jag fick ta bort Diva akut..

Usch. JÄttetråkigt om du ska behöva ta beslutet, tänker på dig! :(

Senast ändrad:

Jen80 skrev:
Spruta. Jag betalade 5800:- i december när jag fick ta bort Diva akut..

Usch. JÄttetråkigt om du ska behöva ta beslutet, tänker på dig! :(

Ókej tack :bow:

Usch ja det är jobbigt :cry:
Men litet hopp finns det ju kvar.

Fladde skrev:
Det har ju alltid varit framsteg.
Jag har inte satt igång om och om igen utan bara EN gång!

Du har hållt på att behandla hästen i 7 månader utan att komma någon vart, det säger ju allt om det stället. BYT!!!

Med tanke på att du börjar tala om avlivning så tycker ju inte jag att det är något framsteg iallafall :crazy:

Rufsan. skrev:
Du har hållt på att behandla hästen i 7 månader utan att komma någon vart, det säger ju allt om det stället. BYT!!!

Med tanke på att du börjar tala om avlivning så tycker ju inte jag att det är något framsteg iallafall :crazy:

Jag ser hästen var dag handerar var dag och ser hur dåligt hon mår!
Har haft 3 andra vetrinäre ute som bara tittat på henne + en tränre och 2 olika kiopraktiker.
Somm säger at H-borg gör helt rätt och råder mig inte byta.

Jaså men då har du ju ljugit i dom övriga trådarna då för där har du sagt att en vet, rekommenderade en annan kiropraktor /fys än den på Helsingborg. sedan brukar du ju skriva vartenda nytt steg din häst har tagit och jag har inte hört något om att du har haft ute en kiropraktor ens, det var inte så länge sedan du frågade om någon som var bra nu plötsligt har 2 kiropraktorer redan hunnit se hästen :confused:
(men jag har väl missat dom femtielva trådarna då kanske) :smirk:

Förlåt mig för att jag inte tror på det :angel:

Men men det är ju din häst och du gör ju vad du vill med den (eller inte) Jag förstår inte varför du beklagar dig i sjuttio olika trådar när du ändå inte verkar vilja göra något åt det som att byta klinik tex.

Sedan tycker jag det är konstigt att flera olika vet inte råder dig att byta när hästen inte har blivit ett dugg bättre på 7 månader.

En annan fråga , hur menar du att försäkringsbolaget gjorde fel och att ni fick tillbaka pengarna du lagt ut på första behandlingen??

Vilka kunskaper har du som kan avgöra om det är rätt att hålla fast vid en behandlande klinik eller ej? Fördelen med större kliniker är att det oftast blir flera vet inblandade som diskuterar långvariga fall.
Att byta klinik kan bland göra nytta genom nya infallsvinklar men lika ofta avbryts kontinuiteten i behandlingen när folk byter.
PL

Rufsan. skrev:
Jaså men då har du ju ljugit i dom övriga trådarna då för där har du sagt att en vet, rekommenderade en annan kiropraktor /fys än den på Helsingborg. sedan brukar du ju skriva vartenda nytt steg din häst har tagit och jag har inte hört något om att du har haft ute en kiropraktor ens, det var inte så länge sedan du frågade om någon som var bra nu plötsligt har 2 kiropraktorer redan hunnit se hästen :confused:
(men jag har väl missat dom femtielva trådarna då kanske) :smirk:

Förlåt mig för att jag inte tror på det :angel:

Men men det är ju din häst och du gör ju vad du vill med den (eller inte) Jag förstår inte varför du beklagar dig i sjuttio olika trådar när du ändå inte verkar vilja göra något åt det som att byta klinik tex.

Sedan tycker jag det är konstigt att flera olika vet inte råder dig att byta när hästen inte har blivit ett dugg bättre på 7 månader.

Ja 1 vetrinär har sakt åt mig at byta.
Sen har det varit två kiopraktiker i stallet en som heter Elisabeth ribnell och den andera Tea vet ej efternamnet på henne.
Dom har bara fått titta på henne och då är det de dom säger att dom gör rätt.
Sen har 3 andra vetrinärer titta på henne om du vill jag jag säga namnen på dom med :smirk:

Du får ju tro vad du vill det kan ju inte jag styra :smirk:

Rufsan. skrev:
En annan fråga , hur menar du att försäkringsbolaget gjorde fel och att ni fick tillbaka pengarna du lagt ut på första behandlingen??

Dom skulle ersatt oss från börja för hästen var försäkrad i samma bolag innan med och vi tog över den försaäkringen.
Sen har vi bra kontakt med dom som jobbar där då min mamma har jobbat på det bolaget.

Det beror nog på när de blev behandlade med butta, det har inte alltid varit livstids karens på det. Gissar vilt att de som är behandlade med butta innan det infördes livstidskarens=får användas i livsmedel, de som är behandlade efter får inte...

Som sagt en gissning, var är Peter Lundin, han borde kunna svara!

Ja så är det men troligen kommer livstidskarensen ersättas med 180 dagar på de flesta av de här preparaten.
Att veterinärer inte är så noga med att skriva in livstidskarensen beror på att de flesta vet att dessa preparat inte stannar kvar i kroppen någon längre tid, butta hade några veckor innan de här reglerna kom o det var vad livsmedelsverket ansåg det skulle vara.
Problemet är att tillverkaren inte anser det vara värt att ta fram den information som bevös till grund för en karenstid spec inte som butta är ett gammalt preparat där patenten gått ut för evigheter sen.
PL

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 907
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 001
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka