Avlivning?

Sv: Avlivning?

Fladde skrev:
Det är Agria.
Ja då fick jag men tackade nä då hästen skulle bli bra enligt vetrinärena.
Antigen blir hon bra och då behåller jag henne eller så blir hon utdömd:(

Så hästen var alltså försäkrad i Danmark i Agria :confused:

Lord Owen skrev:
Aha...jag tänkte väl.

Jo den hade en del problem i livet blev ridskoleponny som 4 åring reds hårt.
Har antagligen haft problemet redan då:(

Min häst hade ju, som jag tror du vet, 3 kotledsinflammationer PLUS en inflammation i ena hasens mellersta glidled (ej spatt). Så för mig låter det konstigt att en häst skulle bli utdömd "bara" för en kotledsinflammation om det inte vore något annat också. :crazy:

Koterna var tydligen så förstörta med.
Då han haft den sen ridskoletiden(hästen är 10år nu)

Hade han haft kotledinflammation i flera år utan att någon mrätk det?!!! :confused:

Mjo, sedan beror det ju på hur hästen svarar på behandlingen också.

Ja enligt dom hade han det.
Jag var ju inte med på Djursjukhuset eller så, så jag vet inte så mycket mer.

Det låter ju helkonstigt, om inte annat så märker man ju väldigt bra på en häst (särskilt på böjt spår) om den har en inflammation någonstans, särskilt om den är långt gången. :confused: Vad msystiskt....en sådan häst borde ju varit megahalt! Och märktes ingenting när hon köpte den eller så? Eller den kanske hade pålagringar och förslitningar och sedan fick en inflammation ovanpå det och då fanns det inget att göra....? *filosoferar lite bara*

Hoppas det ordnar sig med MS förresten! :bump:

Lord Owen skrev:
Det låter ju helkonstigt, om inte annat så märker man ju väldigt bra på en häst (särskilt på böjt spår) om den har en inflammation någonstans, särskilt om den är långt gången. :confused: Vad msystiskt....en sådan häst borde ju varit megahalt! Och märktes ingenting när hon köpte den eller så? Eller den kanske hade pålagringar och förslitningar och sedan fick en inflammation ovanpå det och då fanns det inget att göra....? *filosoferar lite bara*

Hoppas det ordnar sig med MS förresten! :bump:

Okej..
Nä jag vet inte så mycket om den hästen.

Det ser nog inte ljust ut för Missy ihäller:(
Nu har hon även när jag går med henne så bara stannar hon och inte vill gå fram :crazy:
Ska upp på måndag.
Hoppas vi kommer iväg men det ska ju snöa igen på söndag
Gah jag hatar snö

Stackarn. :(
Men vad sa de senast du var dit då?
Har de någon aning om vad det beror på att hon blivit dålig igen?

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 907
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 001
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 352
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka