Ok, du jämför hästar, som faktiskt även föds upp som människoföda, med BARN?
(nånting är skitkonstigt med citeringen)
Ja, för mig är barn och djur ungefär lika. Jag älskar mina djur så mycket som jag skulle älska mina barn. Kärleken till mina djur är den största jag påträffat. Jag skulle inte avliva en problemhäst i första taget, det skulle vara om den mådde dåligt på riktigt. Jag är vegetarian också.[/QUOTE]
Och vad du just nu för är att skuldbelägga en ägare som redan har dåligt samvete. Du är en sån aom skriker på nätet att man inte ska avliva och att om du "haft plats så hade du absoooluut tagit hem djuret!" Men du kan inte, och ingen annan kan eller vill heller. Vad finns det för alternativ menar du??
Och även.om TS skulle hitta någon som vill försöka, vad händer om dem tappar tålamodet eller inte vill lägga ner jobbet eller tidsbrist? Jo då blir hästen en vandringspokal som riskerar att må jävligt mycket sämre.
Så har du ingen möjlighet att ta hästen, eller vettiga idéer på vad ts kan göra för att få rätsida på alla dessa problem, skriv inget alls då.
Till Ts, om du känner att du inte har möjlighet att ta vara på hästen på ett bra sätt så mår den bäst av att få somna in. Oavsett om man tror på Dem evigt gröna ängarna eller inte.