Avla till sig själv?!

Sv: Avla till sig själv?!

Jag har ju funderat "outside the box" så att säga, men skulle ju så gärna vilja ha gröna papper i asvh! Åhh vad svårt det är, briar är ju nästan uteslutande den enda av gamla hbl modellen som forfarande betäcker! Blue horse zack lämnar ju höga hästar enl blup men hur ädla är dom??
 
Sv: Avla till sig själv?!

Jag gillar stammen, det som avskräckt mig lite är vad som står på blup om honom, att han för dagen är ngt överbyggd. Dock är ju det skrivet 2007, men behöver ju verkligen en häst som är byggd i uppförsbacke då min är överbyggd bak och har alldeles för långa bakben! Men har kollat på flera filmer på fetcher n och läst på blup flera ggr osv!
 
Sv: Avla till sig själv?!

Det var när han inte var färdigvuxen. Hästar med Irco Marco i stammen kan växa upp till en sju års ålder.
Det står att han är överbyggd för dagen men det var sex år sen. Försök att se honom på riktigt så att du kan bilda dig en ordentlig uppfattning om honom.
 
Sv: Avla till sig själv?!

Okey kanske ska försöka få tag på ägaren/hingsthållaren och kolla på honom:) han har ju gammal svensk stam som jag gillar, cortez är ju min absoluta favorit!! Vet ni vad okeanos har lämnat för storlek? Hittade någon film på youtube som var efter honom, den verkade mest hög och inte så massiv!
 
Sv: Avla till sig själv?!

Okeanos själv är väl lättare i modellen än Briar, som har samma stam.
 
Sv: Avla till sig själv?!

De efter Okeanos jag sett har inte varit massiva.

Misstänkte lite åt det hållet trots att jag bara såg typ två avkommor på youtube! Åh vad detta är svårt! Tur att jag har till våren på mig, läste lite mer om Fetcher N, står att man inte bör ha honom på för tungt sto, antar då att han lämnat lite tyngre! Mitt sto är ju åt det tyngre hållet men är ju precis vad jag är ute efter:) Får försöka åka och kolla på honom!
 
Sv: Avla till sig själv?!

han tävlar ju en hel del, har du tur kommer han till dina hemtrakter. Kontakta ryttaren, det är hos henne han bor.
 
Sv: Avla till sig själv?!

Har mailat ryttaren, får se om jag får svar annars får jag ringa:)

Vad lämnar Aerline H för storlekar normalt?
 
Sv: Avla till sig själv?!

Jag har sett ett flertal små räkor e Aerline H. Lite lågställt dessutom. Tror inte han är en hingst att använda om man vill ha en rejäl kuse:).
 
Sv: Avla till sig själv?!

Träffade en ridlärare som jag red för tidigare, som känne mig och min häst, idag! Hon har hyffsad koll på avel så frågade henne om Fetcher N till mitt sto vilket hon trodde på! Hon har även haft en vän som jobbat hos Fetcher N's ryttare och vännen har sagt att det är en mycket trevlig hingst:)
 
Sv: Avla till sig själv?!

Jag har ju funderat "outside the box" så att säga, men skulle ju så gärna vilja ha gröna papper i asvh!
Har du kollat in vilka irländska hingstar som ger gröna papper? Det finns säkerligen massor på fryst, men skickar du express med några av de större bolagen (DHL, UPS, etc) så fixar de ju dagen efter leverans innan kl 12 vilket gör att du kan köra färskt.
 
Sv: Avla till sig själv?!

Nix, var kollar man det? Det var ju ett smart alternativ eftersom dom är grövre oftast!:)
 
Sv: Avla till sig själv?!

Vet du någon som är godkänd? Jag tror inte att det finns en enda av de grövre eftersom de innehåller ID och ID är inte godkänd av ASVH då det anses som kallblod.
 
Sv: Avla till sig själv?!

Har mailat ryttaren, får se om jag får svar annars får jag ringa:)

Vad lämnar Aerline H för storlekar normalt?

jag har 2 st Aerline H avkommor i min närhet, den ena är 178 cm hög och den andra är 180 cm hög..
Båda har iofs stora mammor och båda mammorna lämnar lite större avkommor än medel.. OBS! De har inte samma mammor alltså!

Jag har en kompis som har betäckt sitt sto med Aerline för att få upp storleken lite..
 
Sv: Avla till sig själv?!

nu när asvh har accepterat de 15 bästa fadershingstarna från WBFSH i dressyr och hopp, skulle de ju kunna göra samma sak i fälttävlan och då hade det funnits godkända ISH-hingstar.

(mitt sto med irländsk mamma har fått gröna papper men jag har bestämt att jag ska regga mitt stos avkommor i ISH istället).
 
Sv: Avla till sig själv?!

Om jag skulle betäcka med Ravell, blir avkomman då garanterat gul? Nu har han för mycket fullblod i sig så avkomman skulle nog inte passa mig, mera en hypotetisk fråga! Tror dock att han skulle passa på mitt sto ganska bra:)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 538
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 336
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: sorbifolia
·
Träning Som rubriken lyder så har vi två treåriga travhästar som ska ridas in i sommar! Den största hästen (170 cm mkh) har vi typ hittat en...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Gloria95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp