Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet du vad det är för mer ras i henne månne ??
Merparten kan ju inte vara friska inom Schäfern. Hur kan det då komma sig att polisen har så svårt att hitta hundar som håller nu förtiden ?
Skulle merparten vara sunda/friska individer så skulle dom väl hålla för de jobb de är ämnade för eller hur ? Men tydligen gör dom ju inte det.
Min spontana tanke när jag läser ditt inlägg är att du köpt en hund som är en korsning av tre raser som samtliga har utbredda problem med höfterna. Och jag gissar att du inte har kunnat(/velat/orkat) titta på Hd/Ad-statistik på din valp?
Ser fram emot ett svar på hur du ställer dig till det.
Att en hund som korsats fram mellan två renrasiga hundar kan hända bli friskare pga utavel har jag hört av veterinär här på buke är sant. Men när du korsat in tre raser är det inte längre så.
Intressant att du dömer folk på det viset, och intressant också hur fel du har.
Spydigt.
*KL*
Att blandraser skulle vara friskare hör man ju ofta. Finns det någon tillgänglig statistik hos förs-bolagen som kan visa om det är en myt eller inte?
Nyfiken följdfråga, hur är höfterna på din hund?
[/QUOTE]Sedan tycker i alla fall jag att det är märkligt att man inte kan hitta en renrasig hund som passar ens önskemål bland den enorma mängd olika raser som finns, avsedda för olika ändamål.
Ja det är precis det jag menar. Man hittar inte den hunden man vill ha bland alla renrasiga hundar vi har i Sverige, så hur tusan tror de att de ska finna den i en blandras. Och tillråga på allt döpa blandrasen till ett nytt "rasnamn".