Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
10 besök 1-2 ggr i veckan? min kiropraktor tar bara emot en två gånger under en tvåveckorsperiod. Sen måste det gå en stund för om man "knäcker" för ofta så glider kotorna lättare och lättare både "i och ur".
men alla säger väl olika.
Fröken-skåne - kiropraktik hjälper visst vid gamla skador. Oftast är ju skadorna gamla när folk börjar få ont, de kan ha varit sneda i flera år utan besvär (som jag) men tillsist får man värk och då kommer de in till kiropraktorn, som rättar till det under några behandlingar och sen får man själv se till att stärka musklerna runt omkring området så att det inte halkar tillbaka så lätt. Jag har varit jättebra i ett år men nu var jag lite sned igen, men inte på långa vägar lika kraftigt som sist.
Jag tycker du ska åka till akuten, bli röntgad och sedan bli behandlad via kiropraktor eller dylikt (om inte det är något brutit eller dylikt) och sedan VILA. Kroppen håller längre och nästa gång man skadar sig läker man snabbare.
Okej, tack. Det låter vettigt. Men hur snabbt får jag tag i en tid för en sjukgymnast i sådana fall?
Och vad är "relativt snart"?
låt oss säga så här, om du går till en massör/kiropraktor/naprapat och din skada förvärras.. då får du så att säga skylla dig själv.. går du till en sjukgymnast först så kan denne berätta för dig exakt vad som hänt i din ryggmuskulatur och sedan ge dig råd om du bör gå till en massör/kiropraktor/naprapat..
läkarvård först, homeopati sen..