S
sandrahedman
Hopptränade igårmorse med Bill. Det var jätteroligt tyckte både jag och Billebullen! Fick till ett bra flyt mot slutet kändes det som. TILLS vi kom i botten på ett räcke. Vi rev inte och kunde ha ordnat till det efteråt men efter hindret bockade han och ja... Efter lite mer än 20 meter damp jag i backen. Min ridinstruktör stod bara och skrattade när han bockade för hon trodde inte att jag skulle flyga av. Inte jag heller, så vad hände? Ingen aning. Jag skrattade bara åt honom? Jag brukar banne mej sitta kvar på hästryggen men jag flög! Och jag flög illa. Landade rakt ned på ryggen och tappade luften så att jag vet inte vad. Det var så länge sedan det hände att jag fick fråga vad jag hade fått? Jag hade inte fått något men jo, tappa luften brukar man säga. Och vilken värk. Hela överdelen av ryggen molnar och mina höfter... Herregud. Jag säger då det: tack och lov för säkerhetsväst! Annars vet jag inte hur det hade gått. Med nöd och näppe kom jag mej upp i sadeln och tog ett minihopp bara för sakens skull. Kunde dock inte sitta ner i sadeln...
Här får ni en bildsekvens från fallet för att se hur jag landade!
Han sätter sej fint på bakdelen här iallafall????
Jag skulle bara kolla hur läget var där framme!
Men han ville visst ha sitt läge för sej själv...
Detta är...
...inte en bra fallteknik!
Skulle bara lägga mej och vila en stund.
Saken är nu att jag har riktigt ont. Jag har ont i speciellt ena höften, övre ryggen och svanken. Det känns som att... det inte är vanliga blåmärken direkt utan något som är fel. Vart ska jag vända mej? Akuten känns ju lite.. ja hur ska de kunna hjälpa? Jag borde väl gå till en kiropraktor eller liknande? Jag ska nämligen tävla på lördag och skulle vilja vara någolunda okej tills dess.
Här får ni en bildsekvens från fallet för att se hur jag landade!
Han sätter sej fint på bakdelen här iallafall????
Jag skulle bara kolla hur läget var där framme!
Men han ville visst ha sitt läge för sej själv...
Detta är...
...inte en bra fallteknik!
Skulle bara lägga mej och vila en stund.
Saken är nu att jag har riktigt ont. Jag har ont i speciellt ena höften, övre ryggen och svanken. Det känns som att... det inte är vanliga blåmärken direkt utan något som är fel. Vart ska jag vända mej? Akuten känns ju lite.. ja hur ska de kunna hjälpa? Jag borde väl gå till en kiropraktor eller liknande? Jag ska nämligen tävla på lördag och skulle vilja vara någolunda okej tills dess.