Avelsvärdera hund utan stamtavla?

Nixehen

Trådstartare
Ja, går det?
Har en Amstaffkille vars pappa är godkänd, men inte mamman. Kan han i sin tur bli godkänd för avel eller är det kört?

Sv: Avelsvärdera hund utan stamtavla?

Alla hundar utan stamtavla räknas ju som blandrashundar (ergo räknas din hund som blandras), så om din hund skulle få avkommor i sin tur så skulle även dessa räknas som blandrashundar.

Jo precis, så långt är jag med. Frågan var ju om han kunde "få" stamtavla och räknas som renrasig?

Gnist var lite snabbare där :D.

Men svaret är kort och gott: Nej.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 836
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 753
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 512
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka