Avelsplaner 2005?

Sv: Avelsplaner 2005?

Jag har gotlandsruss och vi väntar fem föl till sommaren.
3 st efter Allgunnens Yes, 1 st e. Rasputin och 1 st e. Lustig.

Jag har inte riktigt bestämt mig ännu men betäcker nog fyra st i sommar...

Vi ska sälja en hingst som blir 1 år nu.

Premieringar och utställningar är lite svävande vem/vilka som visas... :-) Det ena 3-års stoet visas på premiering och sedan är de några som "slåss" om platserna i hästtransporten vid sommarens utställning.
Två äldre ston visas ev på premiering om det blir höjning av avelsvärdebokstav... (Beror på vad avkommorna presterar i vår).

När ska den vara då (träffen alltså)? Jag åker nog ner sista lördagen och stannar till söndagen så jag får se "slutresultatet". Förmodligen går jag på bruksprovssupén på lördagen också. Det brukar vara kul att höra lite skvaller där.

Vi väntar 5 föl!
1 Sv Hbl föl e. Bocelli
3 Ridponnyföl
1 Welsh B föl

Vi har inte bestämt vilken dag vi ska ha träffen, bara att vi ska ses i samband med bruksproven. Vi får väl kolla vilka dagar folk kommer att vara där!
Själv är jag ju en stackars 08 med lång resväg, och jag har begärt semester hela vecka nio, sen får jag se vilken dag jag kommer ned.

Görel skrev:
Vi har inte bestämt vilken dag vi ska ha träffen, bara att vi ska ses i samband med bruksproven. Vi får väl kolla vilka dagar folk kommer att vara där!
Detta kanske vi kan diskutera i en egen tråd när det börjar dra ihop sig... ;) Är ju ändå 2 månader dit... :p

Senast ändrad:

Jag kommer nog att betäcka om mitt Amiral-sto med Métall. Tyvärr tog hon sig inte i år, men jag tror att det är helt rätt val av hingst... :love:
Bevakar dock Bruksproven och ser om det dyker upp någon ny dynamit!

Vi ska ha 14 föl nästa år.
En är bokad till Lindy Lane..
En till Pearsell Hanover (stavning?)

Övriga är lika vidskepliga som oss.
Väntar tills fölet kommit.

Men vi har hingstkatalogen och Rondens vinternummer framme hela tiden.. :d
AM

14 stycken :) Jag som är trött när våran fölningsäson är över med två fölningar :D . Hur många övervakningskameror och föllarm och peronal går det åt :D

Lycka till !

Hälsningr Helen
www.stalltortuna.com

Om jag leve då.... :angel: hade en dust med damen ifråga härom kvällen. :mad: Jag anmäler nog på sista dagen så jag får se om hon är hanterbar.. Kan man visa i repgrimma? Nu har vi kommit så långt att hon inte springer över mig i skritten och hon står fint uppställt men traven existerar inte med mig vid sidan än så länge. Ska i helgen ägna lite energi åt henne då Fredrik är hemma. Tidning på g nu! :banana:

Jag har bara ett halvblod sto ( maraton)
Hon fölar i mitten på maj 05

Har en 03 hingst ( lavirco 967)
Han skall jag nog försöka visa detta året.
Om alla tider och dagar passar i år.
Fick inte visat honom förra året. Han åkte till Bassholmen.
Det skall han göra i 05 också.
kastrering hösten.

Gissa... Fantasin var på topp när hon döptes...
Hon är e.Ceylon-Illum. Jag vet faktiskt inte var hon funnits under sin "verksamma" tid, men hon är nog född i Skåne. Diplom, brun, haft några fina fölungar med placeringar upp till Int I dressyr. Jag har inte ens hämtat hem henne ännu, så jag vet inte så himla mycket om henne. Nu ägs hon av en bekant till mig som ska dra ner på aveln och då ska jag ta över henne.
Det finns nog ganska många Ceyli e. Ceylon, så det är inte säkert att det är samma.

Är inget direkt bestämt ännu, men satt och kollade propparna igår, så för mig och sonen lutar det nog åt, fredag, lördag och ev söndag.

önskar att jag klarade av att åka så långt...*suck*

Hoppas det blir snabba uppdateringar om bruksprovet precis som förra året...denna gången gärna med videosnuttar-det vore nåt!

Förutom de 2 arabstona jag nämnde i början på tråden kommer 13 travston att föla här. (Om det inte duker upp fler senare framåt våren).
De är dräktiga med Peace On Earth, Victory Party, och nån fransk listhingst (glömt vilken :o )
Det är bara sex av dom som är våra egna. Och vi kör nog med samma hingst även nästa år, de går alltid att sälja. De inackorderade vet jag inte vad de väljer.

ÅÅÅÅ har bestämningssvårigheter ska jag betäcka igen eller inte....
är ju jätte nöjd med förra bäbisen.

Men jag får nog vänta ett är till så mamman hinner tävla lite. :bump:

Liknande trådar

Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 191
Senast: Eldfuxen
·
Avel I flera trådar har frågan att använda klass II-III-individer i avel (oavsett hingstar eller ston) kommit upp. På ridhästsidan finns ett...
Svar
14
· Visningar
1 283
Avel Egentligen VET jag vad jag skall göra, men ändå... :smirk: Skickar ut frågan - vad skulle ni använda för hingst till dessa sto om målet...
2
Svar
23
· Visningar
3 174
C
Avel Nu kan du som enskild medlem komma att få ta del av ASVH:s nya avelsplan inom kort. :bow: Detta är kopierat på ASVH:s hemsida...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama