Avelshingst, Hjälp?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare C_L
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 342
C

C_L

Vände mig till sh för att kolla hur jag går tillväga med min nyimporterade hingst. Rasförening finns ej i Sverige så vitt jag förstått. Fick bara svaret att jag skulle läsa på, på deras sida men fattar ändå inte.

Ska jag ej svenskregga honom? Blä vad jag ogillar att ej förstå.

Behöver jag starta en rasförening själv?

Hur ska jag gå vidare för att seriöst använda honom i Avel i Sverige?

Någon vänlig själ som kan hjälpa?

Mailade ett stall som har, vad jag vet 2 - 3 st. av samma ras men fick inget svar från dem, så nu slänger jag ut ett ??? här och ber om hjälp.

Sv: Avelshingst, Hjälp?

Har du hört med rasföreningen för Lippizanare? Har för mig att Kladruber kan registreras i deras förening eller så kan de nog åtminstone hjälpa dig.

Har du hört med rasföreningen för Lippizanare? Har för mig att Kladruber kan registreras i deras förening eller så kan de nog åtminstone hjälpa dig.

Ska kontakta dem, tack snälla för hjälpen!!

Nu hittade jag ett forum som jag ställt frågan på. Tack för hjälpen!!

Behöver jag starta en rasförening själv?

Hur ska jag gå vidare för att seriöst använda honom i Avel i Sverige?

Det enda du egentligen behöver är dna-koll och cem-test (alla importhingstar skall cem-testas)
Sen kan du ju anmäla till avelsvärdering ändå tror jag? Men du lär skynda skynda,för anmälningstiden går ut nu i dagarna om jag inte minns fel

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 714
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 550
Senast: Magiana
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 000
Senast: honung
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
8 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka