Avanmälan? nya regler i TR

I

Illen

Har hört att det kommit nya regler angående avanmälan?
Vad är det egentligen som gäller?
Har läst att man måste avanmäla sig senast en vecka före och då ska det vara skriftligt. Stämmer det? Isf vad menas med skriftligt, kan man avanmäla per mail?

Sv: Avanmälan? nya regler i TR

Brukar det inte stå i propositionen hur man ska avanmäla?

Det står:
Endast om ryttaren återtar sin anmälan skriftligt senast en vecka före tävlingen räknas anmälan som återtagen och ryttaren behöver inte betala någon anmälningsavgift

Räknas mail som skriftligt eller måste man skicka brev?

Om jag minns saken rätt kan mail räknas som skriftligt om det är okej med klubben. Lättast är väl att ringa och fråga?

Nu har jag frågat och mail gäller om det är ngn som undrar;)

skriftligen senast 1 vecka innan tävlingen gäller OM inget annat anges i propp/ryttarmeddelande. Propp och ryttarmeddelande gäller före, men annars är det generellt enl tr.

Det är en viss skillnad på att återta sin anmälan och att avanmäla, dvs "stryka sig"

Vilket av det menar du?

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 422
Senast: monster1
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka