Sv: Au pair

Hur trivs du med att ha Au Pair?

Jag tycker det ar perfekt.

Vi har framst letat Au Pairer som delat vara intressen for fotboll och/eller hastar, tjejer som alla varit olika men som haft som gemensam namnare att de tagit jobbet for att de vill vara en del av var familj.

Min dotter alskar sina Au pairer och vi haller fortfarande kontakten. :)
 
Sv: Au pair

Tja, poängen är att det snarare verkar vara regel än undantag att det fungerar så för au pairer enligt min erfarenhet. Det är ju inte så konstigt heller om man tänker efter. Som au pair bor och spenderar man trots allt massor av tid med sin arbetsgivare och då är det förstås hur viktigt som helst att stämningen är god. Jag upplever att det nästan alltid sker på bekostnad av au pairen i och med att man är så beroende av värdfamiljen. Det är väldigt svårt om inte omöjligt att stå på sig när man jobbar som au pair, utan man får lita till familjens goda vilja.

Jag önskar att fler värdfamiljer kunde resonera som du angående arbetstiden, det är tyvärr en vanlig uppfattning att obetald övertid är en del av jobbet.
 
Sv: Au pair

SweetBriar:
Kul! Jag planerar själv att åka i slutet av Augusti? Hur stora barn ska du jobba med och hur många? :)
Ska lite på min magkänsla men ger det ett sista samtal.

Jag ska ha hand om en pojke på 8 år och en flicka på 7 :) Perfekt tycker jag, ville gärna ha lite äldre barn!

Det gör du rätt i, känns det inte bra så är det nog bättre i längden att fortsätta leta! Förr eller senare kommer du ju hitta en familj som känns rätt!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 531
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 884
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 377
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 455
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp