Snurrfian
Moderator
Jisses, jag tänker så här, vill jag något riktigt mycket så försöker jag ta reda på hur jag kan få det, bli det osv och undersöker sen vilket jobb som krävs för att det ska lyckas. Sen funderar jag på om det är värt det arbetet och om jag är beredd att försaka det som krävs. Jag har bekanta som numera har en mycket framgångsrik hantverksföretag. De har under åren drivit firman från olika delar av Europa och visst kan man luras att tro att de bara har haft en massa tur. Men det ligger enormt hårt arbete bakom, de jobbar periodvis nästan dygnet runt, de vågar ta chanser, har gått på en hel del nitar genom åren men också byggt upp ett kontaktnät med andra inom samma, liknande och helt andra branscher. Hjälpt andra när de har haft möjlighet, alltid tar sig tiden för ett samtal osv. Man skulle antagligen kunna hävda attraktionslagen för att de har lyckats med något som de verkligen vill lyckas med men då bortser man fullständigt allt arbete som ligger bakom framgången och alla gånger de har känt att de vill ge upp och bara skaffa sig ett vanligt 9-5 jobb.