Är det inte detta som det skrevs om i boken "the secret" som var så populär för snart 20 år sedan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp det var det.Är det inte detta som det skrevs om i boken "the secret" som var så populär för snart 20 år sedan?
Nej den vibrerade!Min hjärna fick härdsmälta
Fast det är ju bara att jobba mot det man vill? Att jag vill köpa ett hus i framtiden och därmed lägger ned kraft och energi på att spara pengar så att det så småningom blir möjligt är bara logiskt. Det har ingenting med attraktionskraft att göra.Fast den fungerar visst, det handlar dock mycket mer än att man bara ska tro på det man vill uppnå. Man måste agera och jobba mot det man vill ha. Det handlar mycket om att ändra om sig själv så att man blir mottaglig att kunna ta emot och se det som för en framåt.
Ja. Sådär är det. Och våra tankar kan också påverka upplevelsen av det som i normala fall är något positivt.Nej, det finns givetvis ingenting sådant.
Däremot så påverkar våra tankar vårt agerande, och vårt agerande påverkar resultatet, och det är ju en helt annan sak.
Jag tyckte det var ganska roligt att läsa. Lite enkla fakta om radiovågor (och några ”fakta” som var rena felaktigheter) och sen den här vansinniga och helt obelagda teoribildningen kring hur dessa fakta har med människors liv att göra.Min hjärna fick härdsmälta
Har du uppnått den kortare dagen med hjälp av attraktionslagenStallmorgon idag igen. Men inte lika lång dag idag, det är bra.
Gick du vilse i trådarna?Stallmorgon idag igen. Men inte lika lång dag idag, det är bra.
Bevis för att den fungerar.Har du uppnått den kortare dagen med hjälp av attraktionslagen
Jag tycker knappt det lever upp till nivån för att kunna betecknas som pseudovetenskap. Ger liksom inte ens ett ytligt sken av att det skulle kunna hänga ihop.Jag tyckte det var ganska roligt att läsa. Lite enkla fakta om radiovågor (och några ”fakta” som var rena felaktigheter) och sen den här vansinniga och helt obelagda teoribildningen kring hur dessa fakta har med människors liv att göra.
Pseudovetenskapligt dravel på hög (eller låg nivå) - på sina sätt rätt likt den totala kollapsen av logik och empiri som finns inom exempelvis homeopati .
Fast egentligen är det ju en härdsmälta av ganska stora mått och ledsamt att människor drabbas av kvacksalvare.
Snarare sidan som uppdaterade sig mitt i alltGick du vilse i trådarna?
Gick du vilse i trådarna?
Eller ett tecken på den högre attraktions maktens lagarSnarare sidan som uppdaterade sig mitt i allt
Nä du sände ut att du ville svara i denna.. så tog universum hand om det.Snarare sidan som uppdaterade sig mitt i allt
Snacka om att ta positivt tänkande några steg längre.Äsch jag hade fel. Det funkar - på isbitar!
3. Vattenexperimentet
Det mest kända experimentet som visar kraften i våra tankar var utfört av Dr. Masaru Emoto. Han fotograferade frusna vattenkristaller efter tankar om kärlek och fred eller hat och rädsla hade skickats till dem. I vissa fall var tankarna och orden uttalade högt och i andra fall var de bara tänkta. Resultaten blev de samma. Tankar om hopp, fred, kärlek och lycka resulterade i vackra symetriska kristaller medan tankar om hat, ilska, ledsamhet blev trasiga och mörka kristaller. Hans experiment bevisade att våra intentioner och tankar kan fysiskt förändra världen runt oss.