Attraktionslagen

Wille

Trådstartare
Hamnade i en diskussion med en person om attraktionslagen. Min åsikt är att har man trott på att något kommer att fungera i rätt många år, men sen ändå inte gör det när man provat allt, bevisar att attraktionslagen är bullshit. Tycker också att den skuldbelägger.

Lämnar tråden här, men kommer att läsa vad ni tycker.

Självklart fungerar attraktionslagen.
kan du utveckla hur du menar?

Mitt svar:

Jag säger både ja och nej.
Ja- om jag har en positiv inställning går saker lättare och tex i kontakt med människor kommer jag i många fall få bättre bemötande tillbaka om jag behandlar andra väl. Tanken kan göra att även mina handlingar jobbar för något.

Nej- det spelar ingen roll hur mkt man tänker och jobbar för vissa saker. Vissa sjukdomar etc kommer ändå inte försvinna. Det kan då bli skuldbeläggande dvs du har inte tänkt tillräckligt positivt. Även vissa religiösa kan göra detta skuldbeläggande där det handlar om att du är sjuk eftersom du inte tror tillräckligt på gud.

Hamnade i en diskussion med en person om attraktionslagen. Min åsikt är att har man trott på att något kommer att fungera i rätt många år, men sen ändå inte gör det när man provat allt, bevisar att attraktionslagen är bullshit. Tycker också att den skuldbelägger.

Lämnar tråden här, men kommer att läsa vad ni tycker.
Fast den fungerar visst, det handlar dock mycket mer än att man bara ska tro på det man vill uppnå. Man måste agera och jobba mot det man vill ha. Det handlar mycket om att ändra om sig själv så att man blir mottaglig att kunna ta emot och se det som för en framåt.

Jag tycker den här sidan förklarar hyfsat bra vad det handlar om.

Jag tror lätt på att det man vill uppnå och är inställd på och har rätt inställning till lättare uppnås om man tar till sig och ser det som hjälper en framåt istället för att fastna i ett negativt tänk och bara ser fel. Då uppfattar inte hjärnan alltid möjligheter som kanske är mitt framför ögonen på en.

Jag tror lätt på att det man vill uppnå och är inställd på och har rätt inställning till lättare uppnås om man tar till sig och ser det som hjälper en framåt istället för att fastna i ett negativt tänk och bara ser fel. Då uppfattar inte hjärnan alltid möjligheter som kanske är mitt framför ögonen på en.
Herreminje vilket dravel. Finns det intelligenta tänkande människor som tror på sånt där strunt? :eek:

Herreminje vilket dravel. Finns det intelligenta tänkande människor som tror på sånt där strunt? :eek:
Jag tycker inte det är strunt alls, är man negativ och inställd på fel grejer så ser man inte heller möjligheterna eller kan ta till sig dom. Det är inget konstigt med det, hjärnan ser det som man vill se ofta. Det här handlar om att ändra om och istället se det som för en framåt mot målet man har.

Sen huruvida det är vibrationer eller vad det nu är spelar mindre roll. Och uppenbart så fungerar det för otroligt många, så det är inte direkt bara något för "ointelligenta människor". Man är inte dum för att man vill ändra om sitt sätt att se på saker och ting och attrahera det positiva och stänga ute det som håller en tillbaka.

Min åsikt är att har man trott på att något kommer att fungera i rätt många år, men sen ändå inte gör det när man provat allt, bevisar att attraktionslagen är bullshit. Tycker också att den skuldbelägger.
Det stämmer ju visserligen inte. En enda persons upplevelse kan varken bekräfta eller förkasta en teori.

Den så kallade attraktionslagen är bullshit för att den är bullshit, helt enkelt, det behövs inte ens några upplevelser.

”Attrahera din drömbil”?

Nej.

Jag tror absolut på ett positivt tänkande och att fånga möjligheter när de visar sig. Men det här handlar om att attrahera pengar till skaparen av sidan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
4 592
Senast: Anna
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 120
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 138
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar