Detta är också en problematisk inställning.
JA, jag har förstått att många HBTQ upplever det som problematiskt och viktigt att "komma ut".
Men jag kan verkligen inte förstå hur du menar att alla andra ska bete sig i verkligheten.
Jag säger inte att ert problem inte finns, men jag menar att lösningen kanske måste finnas hos HBTQ-personen: det är väldigt svårt att problematisera något som inte är en fråga för mig (någons sexuella läggning, alltså).
Om jag nu är helt ointresserad av vad du (eller vem som helst) har för sexuell läggning så är det väl ganska konstigt om jag plötsligt öppensinnigt ska börja diskutera den frågan med alla och envar, bara för att markera att jag tycker att det är OK vilken läggning man än har???
Er erfarenhet räknas visst.
Men jag tycker - faktiskt - inte att det är OK att hävda att alla gör fel, har fel för det är ju vad du skriver: du skriver att de av oss som möjligen och möjligen inte (syftar på
@corzette ) är "heteronorma" har fel och gör fel hela tiden.
Men jag tycker igen att
@Ninjakatten har skrivit tre mycket relevanta frågeställningar, och att det är märkligt att när man nu beter sig på ett sätt där upplevd könsidentitet och sexuell läggning är oväsentligt, för att man pratar med en person och inte ett kön och inte en sexuell varelse, så är det uppenbarligen också fel. För det är viktigt för någon annan att diskutera den frågan och då ska alla de som inte har behov av att diskutera frågan, ta ansvar för att den diskuteras???