Min poäng är inte om någon är en dryg jävel eller inte. Överhuvudtaget. Att tolka det så, ser jag mest som ett (för all del lite drygt) sätt att dra uppmärksamheten till sig själv och till den egna heterosexualiteten.
Att inte uppfatta ett problem är också en annan sak än att argumentera för att någon som beskriver ett problem den har, trots allt inte har det problemet egentligen. I den här tråden ser vi sådan argumentation.
Jamen tack för det. Skrev jag verkligen mitt inlägg på ett sådant sätt att jag förtjänade den kängan?
Jag skriver ju för sjutton medvetet ut min egen sexualitet för att det inte ska råda något missförstånd om att jag har mitt perspektiv från "andra sidan" och alltså inte har någon rätt att berätta för den "utsatta sidan" hur den bör känna inför en situation. Jag skriver ju här för att jag försöker förstå vad jag inte kan se själv, för att kunna bli bättre på vad jag ju uppenbart misslyckats med.
Jag argumenterar inte för de som hävdar att problemet inte finns. Den diskussionen är inte min.