Det som är fel är flera saker. Men ett av de fel som skaver mest för mig är det envisa hävdandet att sexuell orientering är ointressant. När det nu faktiskt är så att heteron aktivt demonstrerar sin heterosexualitet hela djävla tiden. I många av inläggen i den här tråden, till exempel. Endast hbtq-personer tycks se det.
Ja, och därför är det ju jätteviktigt att sådana här trådar skapas och diskuteras! För jag som är en del av "andra sidan" ser ju inte det problemet. Jag tycker ju inte att jag aktivt demonstrerar min sexualitet hela tiden, men uppenbarligen så har jag fel. Eftersom jag är en del av problemet som gör att sådana som TS mår dåligt. Jag skulle kunna vara en av dessa trots att jag själv tycker jag är så open-minded så jag vill ju veta när jag har fel, och agerar fel. Jag skulle ju vilja att någon som TS skulle kunna känna sig bekväm i min närhet och kunna vara sig själv oavsett vad detta innebär. Och då har jag inbillat mig att det bästa är att inte bry sig om någons sexualitet alls. Detta har jag ju inte gjort för att jag är en dryg jävel som inte vill veta, utan för att jag i okunskap trodde det var bäst. Då måste ju den utsatta sidan visa det, som i denna tråd, så att oförstående personer som jag får upp ögonen för problemet. För även om man tycker att det inte är den utsatta sidan som ska ta ansvar för att utbilda sin omgivning så blir det tyvärr så, då den "andra sidan" inte uppfattar problemet.