Att undvika att få saker i näsan..

Madde_padde

Trådstartare
lite tokig rubrik kanske men hästen jag håller på med gillar inte alls att då damm och hår i näsan... antar de är de som är problemet. Han älskar när man grejar med honom, men nu när han fäller mycket är de något som stör honom när jag närmar mig huvudet på honom, han skakar på de och verkar lite irriterad.

Så nu funderar jag på hur ja ska underlätta för honom antar att de är att han får håret i näsan..... några tips?

Sv: Att undvika att få saker i näsan..

Det finns små flugnät att fästa i träns eller grimma det kanske kunde funka. Har sett det på ett par hästar på tävling så det borde finnas i en välsorterad butik

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 153
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 446
Senast: Grazing
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
21 196
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar