Jag tänker så här: det du beskriver är de känslor som en cisperson normalt sett har (eller inte har, då). Cispersoner behöver inte fundera över det där, det fungerar ändå. Inlägg som ditt visar det.Jag gav det som exempel på saker man vill frångå som definitioner på vad det innebär att vara ett kön. Så om någon kallar mig man vad gör det för skillnad mot att bli kallad kvinna när dessa könsattribut inte längre är giltiga, vad är det då som gör att en kvinna är kvinna och en man är en man.
NB att jag inte hävdar att man måste vara på ett visst sätt för att kalla sig ett könoch jag är inte så intresserad av att definiera mig som något speciellt, jag är jag.. Det jag undrar är att om det nu inte direkt finns något som är kvinnligt eller manligt, vad innebär det då att vara dessa könsidentiteter.
Om en person - med eller mot sin vilja - hamnar i situationer där så att säga normen skaver med avseende på saker som har med kön, genus och sexualitet osv att göra, då uppstår funderingar som dina i en ny form, med nytt innehåll. Detta kan ske halvsent i livet, vid medveten eller rentav vuxen ålder, eller det kan vara en erfarenhet som personen bär med sig från början av sitt liv och sina minnen.
För min del är det helt uteslutet att på något öppet sätt försöka besvara dina frågor utifrån mina egna erfarenheter av just normskav, på grund av tongångarna i den här tråden. Jag lånar inte ut mina tankar och känslor till det.