att transportrera från malta till sverige

Sv: att transportrera från malta till sverige

alldeles för mkt :p
Nej jag vet faktiskt inte, tyvärr.

attans jag som vill ha tillbaka min gamla pålle.

Finns det inget transport företag du kan ringa och fråga?? Eller är det flyg du tänkte på?? Ring flygbolag i så fall

Det finns ju fler än en gammal svensk travare på Malta, så rimligtvis borde någon av de internationella transportörerna som annonserar i t ex Ridsport kunna svara på frågan.

Hästar transporteras ju dit så det borde ju gå några tomma transporter hem. Fråga någon av de som handlar med hästar till Malta, de annonserar i Ronden ibland... Rimligtvis borde inte transportörerna få full last hem även om de plockar upp på vägen genom Europa.

Du får inte importera någon häst från Malta. Detta kan ju ha ändrats i och med att Malta nu är med i Eu.
Du kan höra med Anders Jonssons hästtransporter som kör mycket till Malta.
hälsningar gulan fd.gulla

va? varför inte? fick ju exportera dit han måste ju få ta tillbaka han om jag vill..?

Jag tror att det är för dom har haft afrikansk hästpest där. Men vet inte om det är just den sjukdomen. Vet helt säkert att man inte fick ta in hästar från Malta till Italien (där jag bor), och skulle tro att samma regler gällde hela Europa.
Eftersom nu Malta är medlemmar i Eu så kan det ju hända att regler ändrats.
Du kan höra med Jordbruksverket.
Mvh gulan fd.gulla

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 118
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 414
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 546
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar