Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det finns ju fler än en gammal svensk travare på Malta, så rimligtvis borde någon av de internationella transportörerna som annonserar i t ex Ridsport kunna svara på frågan.
Hästar transporteras ju dit så det borde ju gå några tomma transporter hem. Fråga någon av de som handlar med hästar till Malta, de annonserar i Ronden ibland... Rimligtvis borde inte transportörerna få full last hem även om de plockar upp på vägen genom Europa.
Du får inte importera någon häst från Malta. Detta kan ju ha ändrats i och med att Malta nu är med i Eu.
Du kan höra med Anders Jonssons hästtransporter som kör mycket till Malta.
hälsningar gulan fd.gulla
Jag tror att det är för dom har haft afrikansk hästpest där. Men vet inte om det är just den sjukdomen. Vet helt säkert att man inte fick ta in hästar från Malta till Italien (där jag bor), och skulle tro att samma regler gällde hela Europa.
Eftersom nu Malta är medlemmar i Eu så kan det ju hända att regler ändrats.
Du kan höra med Jordbruksverket.
Mvh gulan fd.gulla
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Hästmänniskan Det är tokigt att tänka så tycker jag, uppfödning och viljan att bevara och ta fram vettiga hästar i den här världen får inte vara helt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.