Hej alla, många inlägg att svara på så jag försöker svara lite allmänt.
Angående flytt till en annan lägenhet - jag undviker helst det, jag vill inte flytta igen då jag ska bo så kort tid för både allt en flytt innebär och för min katts skull som inte trivdes bra med en flytt. Plus att jag inte vill flytta för långt bort, för pendlingens skull som påverkar min mentala hälsa, vilket minskar på möjligheterna till bostäder kraftigt.
Så med tanke på den typ av hyresbostäder som finns i mitt "område" så är priset tyvärr inte så himla orimligt, med tanke på marknadspriset alltså. Men bristen på spis/ugn gör det till en intressant fundering över hur populär den här bostaden skulle vara på marknaden, risken finns dock att det skulle finnas andra som gärna tar över trots allt med tanke på bostadsbristen.
Jag ska som sagt ha ett telefonmöte med en jurist i veckan, och då ska jag passa på att fråga om huruvida lagligt det är att bo här med egen bänkspis med tanke på att hyresvärden egentligen inte får ha en annan matlagningsplats etc... Jag vill bara se till att inget annat dyker upp.
Det finns nog säkert en del att rota i om jag bara nystar i saken noggrannare men det är jag inte intresserad av, jag vill bara bo kvar den tid jag har med lägre hyra pga allt detta.
I värsta fall så har jag en uppsägningstid på tre månader och då är det bara 4 månader till, och jag har en nödlösning att flytta tillbaka till om det krävs.