Att ta med hunden på jobbet?

Yeah

Trådstartare
Läste nyss tråden om att jobba och ha hund, och såg att
vissa skrev att dom tog med hunden på jobbet,
blev lite nyfiken på vilken typ av jobb det handlar om?

Jag tog med mig min hund Muffin när jag jobbade som personlig assistent förut :banana:

Jobbat med div. djur på olika sätt under många år.
Nuvarande jobb sätter däremot stopp för att ta med egna djur,pga smittorisk.

Min pojkvän kan ta med hunden till jobbet, han jobbar i en liten affär på söder.

Jag jobbar med hästar och hundar så mina är med hela dagarna. Just nu ligger de på gräsmattan och sover i solen. :)

Jag jobbar på kontor o har med hunden här hela dagarna. Han trivs jätebra med det och det uppskattas även av de andra som jobbar här!

jag jobbar på ett härbärge, och boende för missbrukare, 5 av 8 anställda har hund, och eftersom vi jobbar hela dygn i taget, så har vi hundarna med, och oftast är de två då med så de har kompis. Jättebra! :)

jag jobber på ett älderboende där jag har med min hund ibland...funkar jätte bra å det e väldigt uppskatat av pensionärerna..

jag jobbar i ett stall och på hemtjänsten.
min hund är alltid med och går det inte å ha med honom så har min mammas man honom på dagarna för han jobbar natt.

När jag jobbade som speditör(kontor) hade jag möjlighet att ta med hunden till jobbet. Mycket trevligt... var man ilsk på irriterande tyskar :mad: var det bara att söka tröst hos "vännen".. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 033
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka