Att ta farväl

M

Malcolm

Nu är tiden inne för det som blir oundvikligt en dag, för oss som valt att leva med djur. En älskad vän ska inte längre finnas kvar. Man tror att man är förberedd, men ack vad man bedrar sig när tiden väl är kommen. Jag var ute igår och tog farväl av min vän. Han fick komma in och äta gott, bli borstad och extra ompysslad. Tillbringade en lång tid hos honom i hagen, innan han puffade på mig och tycktes säga "ok, nu är det dags att gå - måste hinna snacka lite med polarna först". Vad löjlig man är egentligen - som förmänskligar allt så där. Men kanske är det ett sätt att försöka orka med. Det känns så oerhört tungt att bära sorgen. Jag hoppas att man en dag kan se tillbaka och tänka på honom med glädje över vår tid tillsammans. I dag finns bara sorg :(

Sv: Att ta farväl

va tråkigt att höra :cry: du är stark som ändå tar rätt beslut, även fast hjärtat vill annorlunda.. :bow:

*tröstkram*

Sv: Att ta farväl

Jodå, visst kommer du att tänka på er tid med glädje, men det kommer att ta sin tid. Tycker det verkar som om du tog farväl på ett mycket värdigt och fint sätt:bow: :bow: :bow: .
Det är ju en oundviklig situation, men ack så svår!!!
Massor med styrkekramar till dig:love:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 117
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 339
Senast: Raderad medlem 148099
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 452
Senast: Ajda
·
Gnägg Jag satt i bilen häromdagen och funderade lite över min man och hans personlighet. Jag svävade iväg i tankebanor och helt plötsligt hade...
2
Svar
34
· Visningar
2 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka