Att ta farväl

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Malcolm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 766
M

Malcolm

Nu är tiden inne för det som blir oundvikligt en dag, för oss som valt att leva med djur. En älskad vän ska inte längre finnas kvar. Man tror att man är förberedd, men ack vad man bedrar sig när tiden väl är kommen. Jag var ute igår och tog farväl av min vän. Han fick komma in och äta gott, bli borstad och extra ompysslad. Tillbringade en lång tid hos honom i hagen, innan han puffade på mig och tycktes säga "ok, nu är det dags att gå - måste hinna snacka lite med polarna först". Vad löjlig man är egentligen - som förmänskligar allt så där. Men kanske är det ett sätt att försöka orka med. Det känns så oerhört tungt att bära sorgen. Jag hoppas att man en dag kan se tillbaka och tänka på honom med glädje över vår tid tillsammans. I dag finns bara sorg :(

Sv: Att ta farväl

va tråkigt att höra :cry: du är stark som ändå tar rätt beslut, även fast hjärtat vill annorlunda.. :bow:

*tröstkram*

Sv: Att ta farväl

Jodå, visst kommer du att tänka på er tid med glädje, men det kommer att ta sin tid. Tycker det verkar som om du tog farväl på ett mycket värdigt och fint sätt:bow: :bow: :bow: .
Det är ju en oundviklig situation, men ack så svår!!!
Massor med styrkekramar till dig:love:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: IngelaH
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Raderad medlem 147980
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 660
Senast: lizzie
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
16 422
Senast: Raderad medlem 148099
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka