Jag tycker det låter jättekonstigt. Det är ju inte man utan du som snubblat?Jag tror också delvis dialektalt men det kan ju också bottna i den saken att vissa delar av Sverige skulle man hålla låg profil och inte sticka ut. Kan det vara så?
Nu för tiden tycker nog många att det blivit fel att vara egoistisk, det är det ju, men till sådan utsträckning att man igen börjar med "man" för att dölja sig lite bakom att man själv, som individ, t.ex vill vinna något.
När det kommer till "Så har man varit hos frisören". Så kan jag absolut se det som ett sätt att se hela händelsen utifrån. Jag kan göra så när jag bloggar t.ex.
"Så har man då varit på kurs och insett att man kanske inte var så duktig som man ville" eller "Så, har man snubblat på isklumpen utanför dörren. Man såg ut som papphammar".
I båda fallen, för mig, är att jag kan se det andra ser eller ha roligt åt mig själv för att jag kan se det från samma håll som andra. Det kan ofta också vara en reflektion som inte är från mig utan från mig, utifrån.
"Dömt" mig själv har jag redan gjort och inte tar jag så jäkla hårt på om någon annan gör det heller. Varken om jag skrivit "jag" eller "man".
Jag hade skrivit "jag snubblade på isklumpen"