Att registrera ett hundpensionat

bananabambi

Trådstartare
Nu skriver jag på uppdrag av en arbetskamrat. Hon driver ett slags jourhem för hundar, dvs polisen placerar omhändertagna hundar hos henne tills vidare. Privatpersoner kan även lämna hundar hos henne, dagtid eller över en längre period. Vad jag förstår så har hon gjort det i flera år.

Saken är den att hon inte kommer in på SKK´s sida, vilket jag nu gör. Hon hade ringt svenska kennelklubben för att få hjälp, men eftersom hon inte var registrerad kunde de inte hjälpa henne. Jag tror att hon nu vill/måste registrera sin verksamhet. Jag får inte tag på henne, och vet inte rikigt vad det är hon vill ha tag på för information.

Min fråga till er är: var kan jag hitta information om den verksamhet hon driver? Kanske kan jag själv klura ut vad det är hon vill veta, om jag bara vet VAR jag ska leta någonstans.

Tacksam om någon kan hjälpa henne.

(Anledningen till att detta låter virrigt är att jag fått höra det här av en tredje arbetskamrat, som inte är insatt i hund över huvud taget. De hade försökt få tag i mig men jag är så sällan hemma, och nu ska jag upp till mitt jobb i morgon och tänkte se om jag kunde hitta något till henne då)
 
Sv: Att registrera ett hundpensionat

Äsch, jag vet inte. Kan vara så att min vän som vidareförmedlade det till mig fattade fel, jag har absolut ingen aning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 070
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 824
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag håller på att titta runt och planera för framtiden om vilka distansutbildningar inom hund jag vill plugga. Dom jag vet om är...
Svar
5
· Visningar
1 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp