Att plocka upp efter hunden!!

Ramona

Trådstartare
Är inte det en självklarhet?
Jag bor ju mitt i stan, så för mej är det extra viktigt att plocka upp efter hundarna. Men det verkar ju inte som att alla andra hundägare i området tycker likadant, då det överallt ligger bajs!
Det finns en liten park ett par hundra meter från mej och man kan inte ens gå där med hunden, för att det är så fullt i bajs.

Tycker ni hundägare att det är ok att inte plocka upp bajset när man bor i stan?
När man springer i skogen är det ju en annan grej...men i stan!!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

jag tycker att man plockar upp efter sig - därmed basta.
Det borde vara böter på det liksom lösa hundar
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Jag håller med om att det är en självklarhet att plocka upp efter hunden......"det är inte pinsamt att ta upp, det är pinsammare att INTE göra det"
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Nu när jag börjat att inse problemet ser man ju för sjuttsingen hundbajs överallt!! Det ligger på gator och torg över hela Göteborg.
Är det bara vi i Göteborg som har detta problemet eller finns det i alla andra städer också?

Varför vill inte folk plocka upp? Tycker de att det är pinsamt verkligen? Bajspåsar kostar ju typ 25 kr för 150 stycken, och har man bara en hund så handlar det kanske om 100 kr på ett år, så det är ju inte kostnaden på bajspåsarna i alla fall. I många kommuner får man ju tom bajspåsarna gratis!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Jag tar alltid upp efter mina men så är inte fallet med andra tydligen för när jag gick gatan ner till stan med min vovva så bajsade hon och jag plockade upp... Då hör jag applåder från andra sidan gatan:o En tant som tyckte att jag var toppen:rofl:
Det gjorde min dag iaf:)
//C
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Definitivt en självklarhet!

Visst har det hänt att det har bajsats t.ex. två gånger när jag har råkat haft med mig bara en påse. Men då har jag gått samma väg under nästa promenad och plockat upp efter mig. Aldrig att jag skulle strunta i det.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

ja det är klart man plockar upp i stan eller bostadsområde. men är man ute i skogen brukar jag låta det ligga.
brukar bli lite trött på min ibland när hon bajsar 3 ggr under en promenad och man bara har en påse. :D
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Jag plockar alltid upp efter min hund. Men jag ser bajs på gator och gräsmattor varje dag.

Men jag måste erkänna att det hänt 2 gånger att jag struntat i det, Det var sent på kvällen och jag hade nyss hämtat valpen. Självklart hade jag glömt påsarna hemma. Inte lätt att köra mellan 50 och 20 mil för att hämta påsar och det fanns ingen affär i närheten. Nu var inte detta i ett bostadsområde men det kvittar ju.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Jag kommer få problem när jag flyttar till bebott område, min ena hund går och bajsar samtidigt, skitkul rent ut sagt...;)

//E
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Fast bebyggt område innebär att hunden är kopplad hela tiden så du kan hålla i kopplet så att den inte går någonstans alls.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Fast då gör hon inget, hon är väldigt störd av koppel och hon liksom mååååste gå samtidigt.... Hon har ju bott på vischan hela livet och behöver aldrig koppelrastas, är vi nånstans så letar jag upp en plats där jag släpper henne.

Dessutom, det finns väl ändå inget som heter koppeltvång, strikt uppsyn är det väl?

//E
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

jag bor i stan,och jag tycker det är så JÄVLA äckligt när det ligger flera j*vla feta dynghögar mitt på gatan OCH på gräsmattor mm!:crazy: :mad: *spysmiley*
Dom finns Överallt!

Tycker att det är Klart som F*n att man ska plocka upp efter hunden,det gör jag Alltid-med undantag om de skiter i buskarna och dyl. (där ngn varken går eller att det syns/stör ngn)..

Skulle skämmas ögonen ur mig om ngn av mina hundar sket på gatan och jag lät det ligga kvar:eek:

Skulle inte vara helt fel om det fanns Bajs-Lisor ute på gatorna som gav en P-bot till alla jäkla rötägg till hundägare som Inte plockar upp efter sina hundar:idea: :devil: :rofl:

För säger man till själv så får man världens jävla utskällning och man får höra på alla möjliga ursäkter/bli kallad för saker...:eek: :cool:

*SUCK*
 
Senast ändrad:
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Tycker att det är Klart som F*n att man ska plocka upp efter hunden,det gör jag Alltid-med undantag om de skiter i buskarna och dyl. (där ngn varken går eller att det syns/stör ngn)..

Kul om en annan hund går in i denna buske och trampar i skiten!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Jaha, har iofs för mig att det råder i Stcokholms innerstad tex...?

Vi har det inte i vår kommun.

//E
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Visst är det en självklarhet att jag plockar upp där det behövs. Men går hunden in i en buske inte kryper jag då efter för att plocka...
Blir så less när man nästan trampar i en gigantisk hög precis vid en papperskorg (sån där med skylt för hundbajs på). Suck!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

jag tycker det är så JÄVLA äckligt när det ligger flera j*vla feta dynghögar mitt på gatan OCH på gräsmattor mm!:crazy: :mad: *spysmiley*
Ibland undrar jag vad folk har för megahundar som skiter så STORT och så mycket. Det är ju bajskorvar som en stor man inte hade klarat av liksom!! Och vilka äckliga människor som inte tar upp det. :eek: :eek: :eek:

Det är en grej om man har en chihuahua som bajsar 1 cm långt bajs i en liten plutt.....än en STOR hund som lägger en hög efter sej! :eek: :eek: :eek:

Jag hejar också på bajs-lisor!!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Iof så kan jag förstå om man lämnar skiten kvar på gatorna i Sthlm för hela jäkla stan är ju ett enda stort skithus :devil:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Iof så kan jag förstå om man lämnar skiten kvar på gatorna i Sthlm för hela jäkla stan är ju ett enda stort skithus :devil:

Haha ja men alltså allt började ju efter ditt besök här för snart 1 år sedan..Måste ha varit ngn "dålig energi" du haft med dig hit å Smittat ner MIN underbara stad!:devil: :rofl:
Det är den enda förklaringen jag hittar...


;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
878
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp