Hur kan en acceptans leda till det? Förklara gärna.Det hjälper inte alltid att acceptera, för mig har det mera gett resultatet att jag gett upp istället, speciellt när det inte finns några direkta lösningar på problemen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan en acceptans leda till det? Förklara gärna.Det hjälper inte alltid att acceptera, för mig har det mera gett resultatet att jag gett upp istället, speciellt när det inte finns några direkta lösningar på problemen.
Jag vill vara som "alla" andra. Har liksom inte berättat om det när jag gick i skolan eller nu när jag jobbar. Jag ser liksom inte några fördelar med att berätta det.
De som vet om min diagnos är familjen och en vän. I övrigt ser jag precis som grodan21 bara nackdelar med att sprida informationen. Jag sprider den på sätt och vis genom att vara ärlig med mina problem men istället för att säga Asperger, som ingen skulle förstå, så säger jagTänk vad olika det kan vara. Jag skulle aldrig kunna leva utan att vara öppen med mina diagnoser, för jag är ju de facto inte som alla andra. Jag är sämre på vissa saker och bättre på andra saker. Inget konstigt med det, det är ju JAG liksom
Jag upplever att jag har fått en mycket större förståelse från min familj och mina vänner iom att jag varit öppen, vilket i sin tur gjort att jag kunnat vara trygg med att vara mig själv.
De som vet om min diagnos är familjen och en vän. I övrigt ser jag precis som grodan21 bara nackdelar med att sprida informationen. Jag sprider den på sätt och vis genom att vara ärlig med mina problem men istället för att säga Asperger, som ingen skulle förstå, så säger jag
- jag har problem att sortera ljud så du får inte stå här innne och tala i telefon (om någon talar i telefon på mitt kontor)
- jag har problem att energin tar slut
- jag tycker det är jobbigt med fester så jag kommer gå hem tidigt.
osv
Tyckte du inte?!Att få läkarintyg för körkortet tyckte inte jag var speciellt svårt. Men jag är glad att jag slipper skicka in dem
Visst det kanske inte är det roligaste jag har gjort, själva besöket tog ju inte så lång tid.Tyckte du inte?!
Här var det - ursäkta språket - ett förnedrande h-vete...
Har aldrig hört talas om det sambandet, så jag blev väldigt nyfiken.Tänk vad olika det kan vara. Jag skulle aldrig kunna leva utan att vara öppen med mina diagnoser, för jag är ju de facto inte som alla andra. Jag är sämre på vissa saker och bättre på andra saker. Inget konstigt med det, det är ju JAG liksom
Jag upplever att jag har fått en mycket större förståelse från min familj och mina vänner iom att jag varit öppen, vilket i sin tur gjort att jag kunnat vara trygg med att vara mig själv.
Mina diagnoser är emotionell instabil personlighetsstörning (som enligt senaste forskningen borde klassas som NPF snarare än personlighetsstörning) och Asperger.
Har aldrig hört talas om det sambandet, så jag blev väldigt nyfiken.
Googlade lite på samband mellan emotionell instabil personlighetsstörning och NPF.
Jag har själv den förstnämnda och min son har NPF (Asperger).
Jag tycker artiklarna var väldigt intressanta.
Jag lider ju själv av dom här känslostormarna och trots att jag gått i lång terapi så känner jag mig inte särskilt "botad" utan mer att jag fått med mig bra verktyg.
Blev också irriterad-lättad av att läsa att det kanske är såhär.
Hur mycket skit har man inte fått för att man har emotionell instabil personlighetsstörning och att man förväntas vara "frisk" efter behandlingen.
Det ska bli intressant att se vad som händer framöver med diagnoskriterierna.
Allt ändras ju hela tiden och trots att jag har det själv / jobbar med det så är det svårt att hänga med.
Gjorde det inte?Visst det kanske inte är det roligaste jag har gjort, själva besöket tog ju inte så lång tid.
Var det en läkare som inte träffat dig förut?Gjorde det inte?
Mitt besök tog 3 h...
Är det vanligt att man diagnosticeras så tidigt?Diagnosticerades med Asperger när jag var 3 år gammal, dvs. för snart 17 år sedan. Bara min närmaste familj vet om den.
Ja. På något "specialcentrum för trafikmedicin" typ.Var det en läkare som inte träffat dig förut?
Verkar vara rätt olika det där.Tyckte du inte?!
Här var det - ursäkta språket - ett förnedrande h-vete...
Nej, det är väldigt ovanligt. Om det inte gäller autism som påverkar utvecklingen markant.Är det vanligt att man diagnosticeras så tidigt?
Det har jag tyvärr ingen uppfattning om.Är det vanligt att man diagnosticeras så tidigt?
Då var det nog därför det tog tre timmar. Hade det varit en läkare som träffar dig regelbundet och har dina journaler så hade det säkert gått snabbare.Ja. På något "specialcentrum för trafikmedicin" typ.
Har aldrig haft någon läkarkontakt mer än när jag fick diagnosen som 3 åring.