Sv: Att leva med icke hästintresserad hälft...
Min sambo är helt ointresserad av hästar så jag har mina tre hästar inackorderade. Han har dock andra egna intressen som tar mycket tid och han skulle aldrig begränsa mig i mitt intresse typ tjata om att det tar lång tid eller så, betalar hästarna gör jag själv, allt annat delar vi på.
Ibland kan jag känna att det skulle vara skönt att ha eget, men då sambon är allergisk mot diverse saker, typ damm, så hade det nog varit tufft. Han hade nog hjälpt till med en del allmänna saker, men eftersom det ej är hans intresse så känner jag att detta är bästa lösningen för oss i längden, han är inte den mest händiga typen heller. Jag är nog en ganska självständig person och jag hade nog inte trivts om jag alltid hade haft honom i närheten hela tiden på min fritid, men jag uppskattar honom desto mer då vi ses. Väljer jag att leva med denna killen så vet jag att eget ställe inte är något bra alternativ.
I ett tidigare kortare förhållande så hade killen ridit lite och ville lära sig mer. Vi var ute och red några gånger, men en dag när jag kom till stallet sa han: i dag behöver inte du rida och fixa med hästarna för jag har redan ridit och fixat med dina hästar, behöver jag säga att det inte var populärt hos mig, det dagliga arbetet med hästarna är min "ventil" som jag behöver för att trivas riktigt bra. Som sagt det var ett ganska kort förhållande av olika anledningar...