Att köpa saker från USA..

lobell

Trådstartare
Då jag inte hittar paden jag vill ha och även en sadelväska, har jag börjat kolla på amerikanska webshopar och de har ju allt till mkt billigare pris!
Men, hur vet man att de är seriösa? Vilka affärer har ni handlat ifrån och ungefär hur länge får man vänta tills sakerna kommer?
Vet inte om man får skriva ut det här, annars skicka pm.

Sv: Att köpa saker från USA..

De frågorna vill jag också ha svar på. :)

Jag har ett hittat ett ställe med en massa roliga och prisvärda saker, men det skulle ju kännas tryggare att handla från ett ställe där andra handlat så att man vet att man får sakerna.

Sen har jag sett att man tydligen ska betala tullavgift och 25% moms när man hämtar ut det man beställt.

Kanske ni vet, eftersom ingen svarar på min andra tråd, var i Sverige man kan beställa en ej svart eller blå-färgad built up pad med cutback! :)

Har hittat en men den är inte riktigt den färgen jag vill ha, men lutar åt att det får bli den trots allt.

Det har jag tyvärr inget svar på. Får hoppas på bättre lycka till morgonen när folk vaknar igen. :)

Vi handlar både häst och jaktprylar ifrån USA, har aldrig varit några problem alls. Vi har valt lite större webshopar, Typ NRS, Smith Brothers, Rod's och Cabelas. Fina saker och bilderna håller vad de lovar. Har även beställt lite grejer ifrån mindre ställen.
Lägg på 27% på priset, då blir det för tull och moms. frakten brukar inte vara alltför dyr om man inte väljer snabbfrakt.

Lycka till:)

/LL

Rid i Skog o Mark.

En sån pad är för en sadel som inte passa hästen, skulla vara bättre att köpa en annan sadel!
Az

Nej, dom finns i Lucky Rider eller du för skicka en rök signal.
Az

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 998
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 880
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 195
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025