Ja, november 2018. Det kanske låter snabbt med 4 månader, men kan man verkligen sätta en stämpel på hur lång eller kort tid sånt här "ska ta"? Jag var ärlig när jag pratade med min samtalskontakt, jag grät i stort sett genom hela samtalet, berättade att jag ofta tänkte att det vore bättre som död, (att om jag krockade med en lastbil, då borde jag väl dö?) att när jag kommer hem från jobbet sitter jag bara i soffan, klarar inte av att göra någonting, att jag hela tiden mår dåligt över allt jag borde göra (städa, diska, slutföra projekt osv), att jag hela tiden oroar mig för framtiden, om pengar, om livet. Om inte ens samtalskontakt (nu skriver jag så, för att inte låsa mig i ordet kurator, psykolog eller annat, eftersom den man träffar kan ha olika titel) får veta hur illa det verkligen är, hur ska den kunna förväntas veta vilket behov som finns?
Ang. Medi yogan, så ja, kanske det också var kort tid, men det här var vad jag fick från vc, och tanken är ju att man ska jobba själv med det mellan passen, och då blir det ju 6 veckor om man gör det dagligen. Nu kände jag att det inte funkade pga min kropp, sitter jag med benen i kors i mer än några minuter domnar jag bort helt i underkroppen, vissa rörelser gav mer smärta än lindring osv, och därför gjorde jag inget hemma. Men jag gav det ändå en chans, istället för att bara neka att testa. Jag har varit öppen för allt dom vill att jag ska göra, för jag ville bli bra. Nu hade jag tur att i samband med att jag kom tillbaka till jobbet åkte den kollega som skapat den mesta ångesten på arbetsplatsen på semester, hade jag behövt gå tillbaka för att arbeta med honom tvivlar jag på att det hade gått lika "snabbt".