Att komma igång igen.

J

jagvillvaraifred

Kan börja säga att jag hoppas att tråden ligger rätt.

Min häst blev sydd och fick vila i exakt 2 veckor.
Därefter red vi honom i ca.4-5 dagar.
Sedan fick han en allergisk reaktion då båda frambenen och skapet svullnade upp REJÄLT. Då vilade han i ca.4 dagar.
Sedan red vi honom i ca.4 dagar, men sen så fick han en rejäl spark på bakbenet så hela bakbenet var stort och tjockt som jag vet itne vad.
Runt den 5-7 juni började han ridas igen.

Hur mycket tror ni att han kan tappat på det (både muskler & kondition)?

Konditionen är iallfall idag ganska bra.
Muskler ser man att han tappat rejält, men de är väl på G upp igen. Men på rummpan ser han ganska tanig ut.
Vi fick dock höra att trots att han inte blivit riden fått för lite mat så han gick ner en del också.

Under tiden han var skadat har hann skiftat mellan att gå i sjukhage(mycket liten hage, går ej att trava där) och i sin vanliga hade (ganska stor)

Hur mcyket borde detta, överskattat, ta att bygga upp muskler och kondition? Han har en god grundkondition och var i toppform innan han blev skadad (både muskler & kondition)

Kan dock tillägga att vi missade våra första ft-tävlingar pga detta så vi ska i slutet på Juli debutera och hoppas att han kan vara i form till dess.
/tack på förhand

Sv: Att komma igång igen.

oj, detta är ju så högst individuellt!

jag tycker att du sakta ska jobba med musklerna, du ser nog bäst själv (och känner) när de börjar komma tillbaka! Kondisen tror jag inte det har hänt så mycket med, och det h*n nu tappat får h*n nog tillbaka under tiden du jobbar med musklerna :)

lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 342
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar