Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ingen tv, och förvånansvärt många människor går i spinn när de får höra det. "Men vad gör du då på kvällarna!?" "Hur klarar du dig utan!?" Osv, osv.
Jag funderar på vad som är så provocerande i det, men kan inte komma på något?
Jag har heller ingen internetuppkoppling, så jag surfar lite på mobilen. Serier och filmer är alltså inte aktuellt heller.Jag känner hyfsat många som är utan TV men ändå tittar på TV-serier och filmer mer än genomsnittet. De har bara ingen stor skärm som står framme jämt.
För övrigt är det väl inte alls provocerande att man har andra intressen än att titta på broadcastad video på kvällarna?
[...]
För övrigt är det väl inte alls provocerande att man har andra intressen än att titta på broadcastad video på kvällarna?
Vad gör du på kvällarna?Jag har heller ingen internetuppkoppling, så jag surfar lite på mobilen. Serier och filmer är alltså inte aktuellt heller.
Jag har ingen tv, och förvånansvärt många människor går i spinn när de får höra det. "Men vad gör du då på kvällarna!?" "Hur klarar du dig utan!?" Osv, osv.
Jag har inte heller någon TV och helt rätt borde det inte vara provocerande. Men det är det. Alla möjliga människor kommer med förvånade utrop. Försäljare av TV-utbud brukar upplysa om att de inte är Radiotjänst. Underförstått: de antyder att jag egentligen har TV men fuskar med licensen.
Detta stör mig. Liksom att Radiotjänst aldrig slutar ringa (från dolt nummer). Hur många gånger om året ska jag behöva tala om att jag inte har TV? Att en myndighet så uppenbart misstror mig börjar störa mig så till den milda grad att jag faktiskt funderar på om jag ska försöka göra något åt det.
Läser, fixar hemma, går på kurs, umgås och pratar med vänner, bakar, lagar mat, städar, aktiverar hunden och en massa andra saker. Jag skulle ändå aldrig hinna titta på någon tv!Vad gör du på kvällarna?
Ja, det är ju individuellt vad en gillar.Läser, fixar hemma, går på kurs, umgås och pratar med vänner, bakar, lagar mat, städar, aktiverar hunden och en massa andra saker. Jag skulle ändå aldrig hinna titta på någon tv!
Jag tycker inte att jag får lika mycket reaktioner nu som för tio år sedan. Då var det konstigt på riktigt liksom!Jag har ingen tv, och förvånansvärt många människor går i spinn när de får höra det. "Men vad gör du då på kvällarna!?" "Hur klarar du dig utan!?" Osv, osv.