Monster levde på billig traumaförsäkring sitt sista år, en av anledningarna till det var att om något hände ville jag absolut inte ha alternativet att behandla och utreda i någon stor grad. Han hade inte mått bra av det. Så om/när han blev sjuk ville jag inte ha den frestelsen. När det väl hände fanns inte ens tankarna där, jag tror inte jag hade övervägt att utreda honom vidare om han varit försäkrad för det utan jag tog den väg som kändes bäst för just honom.
Totoro är försäkrad till max. Jag har allt på honom - och dyrt som stryk är det - av egentligen samma anledning: jag vill ha alla möjligheter att välja det som är bäst för honom, om det behövs. Inte det som är bäst för mig. Jag hoppas verkligen det kommer att vara bortkastade pengar som jag aldrig har användning för, men om något skulle hända så vet jag att jag inte behöver avliva honom för att jag inte har råd att behandla. (Om vi inte snackar något väldigt extremt, peppar-peppar...)
Och som sagt, ett år senare har jag råd med samma resa igen då, om det skulle bli otur dubbelt upp.
Samma här. Mina två är maxförsäkrade i agria, kostar mer per år än alla @Migo har
När den förra var 12 tog jag bort försäkringen, det skulle inte göras mer. Jag anpassar efter djur, men skulle aldrig avstå försäkring. Katten är också försäkrad upp över öronen i agria.