Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag veeet"Det händer aldrig mig" är livsfarligt att ens tänka. Då drabbas man av allt.
Jag har tio hundar försäkrade. Kostar mig ca 11000 om året. Senaste två åren har jag fått ut nära 300.000 på försäkringen.Vet flera med många hundar, dom sätter in motsvarande försäkringsavgifterna på eget vetvårdskonto, samtliga har gått med +
Och så finns det folk som påstår att de inte kan ha hundarna försäkrade för att dom har så många (typ fem-sex)... Sen är det panik då hunden bryter benet/äter nåt giftigt/blir ormbiten.Jag har tio hundar försäkrade. Kostar mig ca 11000 om året. Senaste två åren har jag fått ut nära 300.000 på försäkringen.
Skulle aldrig falla mig in att inte ha dem försäkrade.
Det fina med försäkring tycker jag är att beloppet fylls på, år för år. En buffert tar ju sin tid att spara ihop igen.
Är det någon här inne som valt att inte ha försäkring?
Jag hade räknat ut att jag betalar över 12 000/år i försäkring för mina hundar samtidigt som jag har ett privat sparkonto för just hund med dubbelt så stort belopp som försäkringen skulle betala ut om något hände.
Jag har två friska sunda raser och har aldrig behövt uppsöka veterinär med dessa hundar i annat syfte än vaccinering,röntgen och ögonlysning så jag funderar helt enkelt på att säga upp försäkringarna och ta ifrån egna pengar om något skulle hända
Hela försäkringssystemet går ju ut på att man aldrig kan förutspå vad som kommer hända. Även friska raser kan drabbas av freak accidents och ren otur.
Vår valp på 11 veckor har redan spenderat 2 nätter på klinik (två lördag->söndag dessutom!) samt opererats. Totalt mer än 35000 förutsatt att operationsläkningen går som den ska.
Jag är så jäkla glad att jag betalade lite mer i premie och har låg fast och rörlig självrisk. Visst, hon kanske är kärnfrisk resten av livet men en bra försäkring ger mig SÅ mycket trygghet och lugn i att aldrig ens behöva ta ställning till den ekonomiska aspekten av det.
Min hund är frisk och pigg men med en känslig mage. Han blir lite krasslig i magen ibland men inget hann mått så dåligt av, Sen en dag blev han väldigt sjuk och las in på veterinärkliniken, jag fick betala 3000 kr för undersökningarna och 5000 kr för 5 timmars dropp. Då var jag glad för försäkringen .Ja jag förstår att du tänker så om du nyttjat försäkringen,själv har jag bara betalat år efter år efter år och har dessutom många hundar.