Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar för fullt på mina egna hundar och tänkte det vore intressant hur andra hundägare gör osv. Själv kan jag börja om ni vill,
I månaden:
~ Försäkringar 2 st Folksam mellan: ca 950kr för två äldre hundar.
~ Privat veterinärvård. som ej ingår i försäkringarna ( Liberala mot artros två hundar plus två kloklippnigar): 2050kr/ månad för två hundar.
~ Hundmat Torrfoder 8 kg veterinärfoder bantningsfoder: 1050kr/ månad.
~ var tredje månad ca 500kr för tassvård hos hundtrim.
Det känns sjukt mycket nej, jag betalar inte allt själv. Mina föräldrar fårhjälpa till med veterinärvården. jag betalar hundmaten o försäkringarna. O hundtrimnet. Får mycket ångest över arr jag ej klarar det själv.
Mina hundar är till ären men mycket pigga o glada än så länge. Mina föräldrar ser dom som deras o vi hjälps åt med hundarna.
Har ni några tips på hur jag kan dra ner på kostnaderna i månaden? Vore jättetacksam för det!
Var gång jag ser din avatar så tänker jag på Mullebloggen!Jag har en jaktgolden på ca 20 kg som tränar och tävlar i tre grenar.
Foder: ca 600:-/mån (PrimaDog Lax&Potatis)
Försäkring: 482:-/mån maxförsäkrad i Folksam
Dagis 3 dgr/vecka: 2200:-/mån
Tugg, träningsgodis, matberikning, bajspåsar etc. runt 1200:-/mån (berikning är dock något jag tycker är väldigt intressant, så jag lägger kanske mer pengar(och tid) på det än vad som "behövs" för ett bra hundliv sas).
Vaccinationer utslaget över året ca 100:-/mån
Så hennes "baskostnader" är väl runt 4500:- nånting per månad, men då är ju dagiset en väldigt tung post.
Vård av tänder, päls, tassar etc har vi hittills löst hemma, så ingen kostnad på det just nu.
Sen tillkommer träning & tävling, då blir det jobbigare
Medlemsskap SBK 50:- mån
Träningar (hallhyra, ev privatlektioner, kurser, medlemsskap i extra brukshundklubbar för variation på träningsplats osv. + bränsle för att ta sig runt) ca 1500 /mån.
Tävlingar under vår/höst ca 2000:-/mån inkl bränsle (det är ju så dyrt att komma nånstans just nu...). Under sommar/vinter är det väl tävlingar för kanske 500:-/mån.
Till sambon hävdar jag å det bestämdaste att det ändå är billigare än när jag hade häst, men han börjar se mer och mer skeptisk ut
Det där är betydligt mer än jag någonsin betalat för en (enskild) häst!Jag har en jaktgolden på ca 20 kg som tränar och tävlar i tre grenar.
Foder: ca 600:-/mån (PrimaDog Lax&Potatis)
Försäkring: 482:-/mån maxförsäkrad i Folksam
Dagis 3 dgr/vecka: 2200:-/mån
Tugg, träningsgodis, matberikning, bajspåsar etc. runt 1200:-/mån (berikning är dock något jag tycker är väldigt intressant, så jag lägger kanske mer pengar(och tid) på det än vad som "behövs" för ett bra hundliv sas).
Vaccinationer utslaget över året ca 100:-/mån
Så hennes "baskostnader" är väl runt 4500:- nånting per månad, men då är ju dagiset en väldigt tung post.
Vård av tänder, päls, tassar etc har vi hittills löst hemma, så ingen kostnad på det just nu.
Sen tillkommer träning & tävling, då blir det jobbigare
Medlemsskap SBK 50:- mån
Träningar (hallhyra, ev privatlektioner, kurser, medlemsskap i extra brukshundklubbar för variation på träningsplats osv. + bränsle för att ta sig runt) ca 1500 /mån.
Tävlingar under vår/höst ca 2000:-/mån inkl bränsle (det är ju så dyrt att komma nånstans just nu...). Under sommar/vinter är det väl tävlingar för kanske 500:-/mån.
Till sambon hävdar jag å det bestämdaste att det ändå är billigare än när jag hade häst, men han börjar se mer och mer skeptisk ut
Var gång jag ser din avatar så tänker jag på Mullebloggen!
Det där är betydligt mer än jag någonsin betalat för en (enskild) häst!