Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min dotter som är 8 år berättade idag att hon inte blivit bjuden på en kompis kalas (men de andra 2 tjejerna i ettan blev bjuden plus några i tvåan). Det blir sååå jobbigt för jag blir arg och besviken och som förälder är det så jobbigt att se sitt barn ledsen och sårad.
Min första tanke var att jag skulle ringa och fråga varför hon inte blivit bjuden. Sen ville jag skicka ett sms där det stod att min dotter blev väldigt ledsen när hon inte blev bjuden (så att de skulle fatta att det är det som händer). Tänkte att det var bättre att sms:a för då kan jag ju inte bli arg och skälla.
Samtidigt känns det så dumt att ringa och ifrågasätta. Kanske blir inte det bra för min dotter i slutänden...
Vad gör man? Bara låter det vara? Inte bjuda denna tjejen när min dotter har kalas?
Usch vad detta blev jobbigt!!!
Men om du haft arbetskamrater (t ex 10 stycken) och ville bjuda hem dessa, tror jag att du skulle bjuda samtliga, även om du inte tyckte lika bra om alla. Tror i vilket fall inte att du skulle undanta en av dem.
Ja, men här pratar vi inte om några 30 elever och svett-marie. Jag upprepar: 4 flickor som är bra kompisar och som alltid bjuder varandra (ja, fram tills nu då) och som brukar leka ihop på fritiden. Kan man leka med någon på fredag varför duger man inte på lördag, liksom!!!???
Sms är för fega och omogna förvisso. Anledningen som jag också skrev var för att jag lätt blir så arg att jag säger saker jag inte vill eller borde säga. Det var för att bespara den andra personen mitt humör som inte alltid är så trevligt. Det var INTE för att jag inte vågar ringa eller ta det öga mot öga. Jag vågar det!!