att hitta på med valp (hjälp)

skogsflicka

Trådstartare
Jag skulle behöva lite tips på vad jag kan hitta på med min valp för att han skall få lite stimulering.

Han är en amerikans cockerspaniel valp på 14 veckor.

Under hans vakna stunder brukar vi träna lite. Sitt, ligg, död, stanna. De kan han, både i ord och tecken. Och så busar vi lite såklart också.

De gånger någon kan följa med mig ut med honom, brukar han få söka ena personen.

Det blir även valpkurs då den startar.

Loss har jag väldigt svårt för att lära, han vill ogärna släppa föremål, som skor och sådant som är förbjudet, leksaker går dock lättare.

Sv: att hitta på med valp (hjälp)

Tycker inte du behöver träna så himla mycket mer egentligen, han är ju ganska så liten. Ioförsig går det ju att träna allt möjligt om man bara gör det till lek.

Lite miljöträning kanske skulle vara en annan idé? Och passivitet? Det sista är det lätt att man glömmer då det ju är så roligt att göra och lära saker. :)

Han brukar få följa med till stallet någon dag i veckan och så får han följa med mig då jag far iväg och kanske hälsar på tex. min mor och far.

Har varit med honom en liten sväng till stan en gång och gått en kort kort sväng i stadsparken.

Jag kanske inte behöver göra så mycket mer egentligen då. Det är vä bara jag som är orolig att jag inte gör tillräckligt, fast å andra sidan skall man ju inte göra för mycket heller. :)

Han kopplar lätt av då vi inte gör något, även om det finns hund i närheten.

Vissa kvällar blir han dock ett riktigt monster, far omkring som ett yrväder och morrar, biter och hoppar överallt. Det är kanske inte så ovanligt då de är valpar?

låna "valpen" av micki gustavsson.

Hna behöver nog itn e"göra" så mycket - han har fullt upp med att leva

Nä, de kan vara riktigt vilda ibland! :p

Det du ska akta dig lite för är att överstimulera din valp, som någon tidigare sa så har valpen fullt upp med att leva, livet i sig är ett enda stort äventyr! Låt valpen få vara med när du gör saker och ting, plus lite träning på sådant som gäller vanligt hyfs... ;-)

Liknande trådar

Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 756
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 814
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 504
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar