L
lisen_
Sv: Att ha avelssto utan egen gård - går det verkligen?
Jo, det var givetvis den tid som åtgår runt fölningen och efterkommande fölhantering jag syftade på. Det verkar som om många som vill stalla upp sina fölston anser att det är ju inget alls jobb med det
. Jag vet exakt hur jobbigt det är att vaka på ston som går över tiden, eller när de fölar tidigt på året och skall springas fram och tillbaks med mellan hage och stall.
Tycker jag fått massor av förfrågningar där folk vill lämna stoet en till två månader innan fölning och hämta tillbaks när fölet är runt två månader. Då är det ju bara den jobbigaste tiden man har dem hos sig.
Mycket jobb med fölston?Det är väl de hästar som det är minst jobb med? De behöver inte ridas, de behöver inte få någon tidskrävande vård som konvalescenter får. De behöver foder och kanske någon som byter täcke eller borstar av dem.
Själva fölningen tar tid, och tiden strax efter fölningen. Men innan fölningen är det ju hur enkelt som helst att ha avelsston hemma på gården.
Jo, det var givetvis den tid som åtgår runt fölningen och efterkommande fölhantering jag syftade på. Det verkar som om många som vill stalla upp sina fölston anser att det är ju inget alls jobb med det
Tycker jag fått massor av förfrågningar där folk vill lämna stoet en till två månader innan fölning och hämta tillbaks när fölet är runt två månader. Då är det ju bara den jobbigaste tiden man har dem hos sig.