Lite fint påmind av nätdejtingtråden kommer här en uppdatering - står i stort sett på ruta 1, om än med bättre kondis än vid start, och har väl inte direkt någon vidare motivation till att köra igen.
Har varit iväg på blodprov nyligen, inga direkta misstankar men ville kolla upp vitaminnivåer och sköldkörteln igen just in case då det ändå är typ 2 år sen sist. Återbesök igår och fick höra att jag än en gång har brist på B12 och folsyra samt att sköldkörteln är paj igen. Läkaren ville sätta in hormoner först men vi kom fram till att jag provar vitaminer i 3 månader och tar nya prover sen. Ser det bra ut så får jag fortsätta ta vitaminer livet ut och är inte sköldkörteln bra då så får det bli hormoner.
En tanke slog mig sen - jag har ju vuxit upp på samma mat som min familj. Jag har förvisso tröstätit från tidig ålder och således ätit mer skit, men nog fan blev jag fetare än de innan det liksom. Kan inte annat än undra om det är något fel på mitt upptag av vitaminer som har påverkat redan från start? För när det fortfarande strular lär det inte vara den bristfälliga vegetariska kosten jag åt förr... Spelar ingen roll nu, det är som det är, men iaf. Misstankarna kring pcos ligger kvar annars, har inte fått tummen ur och kollat upp det än.
Anyway. Planen nu är väl att börja räkna igen på måndag. Ingen motivation finns men jag ska göra ett försök, jag har ju inte all tid i världen på mig liksom. Jag har sen sist hunnit fylla 30 och det vore ju nice om jag kunde få till lite fertilitet och sådär innan det blir för sent.
En annan plan jag har är att börja på vattengympa - det vore nog bra, jag gillar att bada och motionsformen verkar helt enkelt skitkul, och en fast tidpunkt varje vecka för ett gruppass är inget som kan skjutas upp liksom. Dessutom får jag tom med mig sällskap
Det underlättar ju dessutom att mina fördomar säger mig att det mest är en drös tjocka tanter som går på vattengympa så det är inte lika jobbigt psykiskt. Måste fixa badkläder först dock, var i hela hellskotta hittar man badkläder för folk i min storlek? Och vad i hellskotta kan man ens ha som passar med en jävla hängmage? Baddräkt går ju liksom bort bara där...
Badbyxor för män är väl ett alternativ men, ja... Det vore ju trevligt om det fanns något lite mer "smickrande" så att säga, som inte bara sticker ut och ser dumt ut. Är det någon som har något tips på området?