Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Vad duktig du är! Och "skit samma" om du får återfall och längre dippar ibland. Att leva hälsosamt ibland är bättre än att aldrig göra det. Och om måendet blir skit igen och ibland bara skulle bli en ynka vecka i månaden, då behöver du bara hålla ut en vecka för att dubbla det!

Heja dig, jag tycker du är en inspiration! Själv sitter jag med tuggförbud i några veckor och har redan brutit mot det efter några dagar :o :banghead:

Påsar?

Sånt triggar sötsug hos mig, gör det inte det för dig? Jag måste undvika allt sött om jag går på diet, annars går det åt skogen direkt.
Nej jag har aldrig haft så stora problem med just sötsaker så det går fint. Just choklad älskar jag men jag har aldrig klarat av att smocka i mig orimliga mängder så det funkar fint det med, då är typ bakelser värre.
Värre är det med min stora last chips. Jag kan äta någon liten påse om jag köper en, men jag blir onekligen sugen på mer och kan inte öppna en 300-grammare och bara äta litegrann. Likadant om jag typ käkar pizza nån dag, då jäklar blir det cravings sen, eller om jag slänger på lite ost på äggen, då vill jag gärna ha ost på allt tills jag vant av mig på nytt. Fett och salt är för mig vad sött är för dig :p

Nej jag har aldrig haft så stora problem med just sötsaker så det går fint. Just choklad älskar jag men jag har aldrig klarat av att smocka i mig orimliga mängder så det funkar fint det med, då är typ bakelser värre.
Värre är det med min stora last chips. Jag kan äta någon liten påse om jag köper en, men jag blir onekligen sugen på mer och kan inte öppna en 300-grammare och bara äta litegrann. Likadant om jag typ käkar pizza nån dag, då jäklar blir det cravings sen, eller om jag slänger på lite ost på äggen, då vill jag gärna ha ost på allt tills jag vant av mig på nytt. Fett och salt är för mig vad sött är för dig :p
Exakt så är det för mig med. Jag skulle avstå varje bakelse om jag fick chips - lätt.

Alltså, jag gillar allt. Precis allt. Det är därför jag gillar påsarna känner jag. Jag vet exakt vad jag ska äta och får ett snabbt resultat. Det och en matplan med kaloriräkning gör att jag tycker det är den bästa metod jag testat. -6 kilo på veckor gör att det känns mindre tröstlöst. Och frestelserna är obefintliga eftersom jag strikt håller dieten. Hoppas att du känner att du är på banan igen, och att det sakta men säkert tickar nedåt.

Alltså, jag gillar allt. Precis allt. Det är därför jag gillar påsarna känner jag. Jag vet exakt vad jag ska äta och får ett snabbt resultat. Det och en matplan med kaloriräkning gör att jag tycker det är den bästa metod jag testat. -6 kilo på veckor gör att det känns mindre tröstlöst. Och frestelserna är obefintliga eftersom jag strikt håller dieten. Hoppas att du känner att du är på banan igen, och att det sakta men säkert tickar nedåt.

Hur funkar det när du börjar äta igen? Jag skulle liksom fira med en pizza och godis :D

Exakt så är det för mig med. Jag skulle avstå varje bakelse om jag fick chips - lätt.
Men precis! Fan jag skulle gärna i stort sett leva på chips om jag kunde. En påse Naturchips till frukost och OLWs ranch med lite gräddfil att dippa i till middag mår man bara gott av, typ. Däremellan kanske lite (läs: mycket) pistagenötter med så mycket salt som möjligt till mellanmål. Salta mandlar som omväxling och choklad för den extra lyxen. Gärna då choklad med salt i :angel:

Är så jävla bitter över att OLW ändrade stjärnorna, var så nice att kunna käka en påse såna ibland när det fanns kalorier över, liksom chips som inte gav så mycket mersmak ändå just för att de ändå inte var chips på samma sätt, typ. Nu smakar de ju bara kartong, vad ska jag nu äta för chips-substitut?! :rage:

Nice! Hade aldrig klarat en sån diet själv. Dels för att svält är en delorsak till att jag gick upp in the first place :p Men dels för att jag helt enkelt skulle bli så vansinnigt hungrig istället när magen väl kör igång och då mättar inte en påse. Men det är mäkta bra att kunna tvinga i mig när ätandet strular däremot!

Bakismat förresten, hur fan hittar man mager bakismat? Jag drar gärna i mig en kebabrulle eller pizza själv men det känns ju som en jävligt dum idé. Även om det är ytterst sällan jag ens häller i mig alkohol så drar ju begäret igång så fort jag drar i mig allt det där flottet liksom.

Bakismat förresten, hur fan hittar man mager bakismat? Jag drar gärna i mig en kebabrulle eller pizza själv men det känns ju som en jävligt dum idé. Även om det är ytterst sällan jag ens häller i mig alkohol så drar ju begäret igång så fort jag drar i mig allt det där flottet liksom.
Det går ju inte att riktigt ersätta flottet med något magert men du kan försöka "styra om" till typ frukt och bär. Det är också väldigt najs på baksmällan. Färskpressad juice och avokado med pressad citron över (gärna på ett surdegsbröd) är en av mina favoriter när jag är bakis. Avokadon tillfredsställer flottsuget ganska bra men är ju mycket nyttigare än pizza.

Alternativt att du super lite extra så att du blir för bakis för att äta över huvud taget. :angel:

Det går ju inte att riktigt ersätta flottet med något magert men du kan försöka "styra om" till typ frukt och bär. Det är också väldigt najs på baksmällan. Färskpressad juice och avokado med pressad citron över (gärna på ett surdegsbröd) är en av mina favoriter när jag är bakis. Avokadon tillfredsställer flottsuget ganska bra men är ju mycket nyttigare än pizza.

Alternativt att du super lite extra så att du blir för bakis för att äta över huvud taget. :angel:
Liiiite svårt ja, tyvärr :p Alternativet är ju kebabsallad förvisso men jag brukar vara för trött för att gå och handla och det känns ju bara dumt att beställa hemkörning av en sallad - lite som att gå och köpa typ 3 Big Macs och dricka diet coke för viktens skull :angel:

Får nästan ta och göra det! :D

@gul_zebra: ICA har ju stjärnor bland sina egna varor som ser ut att ha rätt form iaf. Skulle de funka istället för OLW?
Ja jag såg att många gått över till de istället (nej jag har inte alls varit inne på OLWs facebook :angel::o) så jag kikade när jag var till Ica, men de fanns inte alls :down: Får kolla Ica Maxi om det blir chipskväll framöver.

Dagens suraste är dock att ha sett de gamla för en stund sen när jag shoppade kattmat på ÖB. Hade jag inte varit så jävla kort att jag bara nådde de nya fanskapen hade jag köpt de påsar som fanns kvar. Mänskan som frontat varor där inne kan inte ha tänkt långt - eller så har hen tänkt behålla de för sig själv, den jäveln... :cautious::rage::p

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
682
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama