Att dom inte fattar...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare trav_malin
  • Startdatum Startdatum
T

trav_malin

Nu börjar jag bli rätt så trött på alla dessa människor som klagar på detta med travet. Att folk kan med att sitta å säga att man är djurplågare för att man håller p åmed travet. att det inte är naturligt för en häst att springa fort.. men jag tycker att det är mer naturligt att en häst ska springa fort än att försöka hoppa högt.. dom sitter å säger att alla slår dom för att dom ska springa fort, men alla dessa små ungarna som sätter sporrare eller spöar upp sina hästar/ponnyer för att dom stannar eller inte kommer runt felfritt i en hopp bana...

jag mena alla slår ju inte sina hästar men dom som gör de märks ju lite extra. men jag bli så trött på att alltid få massa klagemål på de jag gör med mina hästar.. Jag plågar ju inte mina hästar, blir ledsen när dom säger så...

oj.. ja jag bara va tvungen att skriva av mig lite...

Sv: Att dom inte fattar...

..det börjar man ju ha fått höra några gånger, det är bara att ta med dem till stallet och sätta dem baki en travhäst, då brukar poletten falla ner och de förstår att hästarna verkligen vill springa.

i vinter var det f.ö. en kvinna som skrev en insändare om travhästar i vår lokala tidning om trav m.m. slutade med ett arg svar i tidningen från våran travbanechef & så fick hon en rundtur på travbanan under en tävlingsdag ;)

i vinter var det f.ö. en kvinna som skrev en insändare om travhästar i vår lokala tidning om trav m.m. slutade med ett arg svar i tidningen från våran travbanechef & så fick hon en rundtur på travbanan under en tävlingsdag ;)

Ändrade hon åsikt efter besöket på travbanan?

Jag har slutat försvara travet & mig själv ang detta, säger " sköt du ditt så sköter jag mitt" & bjuda över den människan hem till stallet & en provtur med Alice.. ingen har hittills nappat. och de har inte yppat ett ord mer till mig..

det har jag ingen aning om :( men våran hemmabana brukar bjuda över publiken på stallbacken så får dom köra häst i såndär dubbelvagn, dom brukar vara rätt så imponerade ;)

Var och en blir lycklig av sin fason...

Jag har konstaterat att nästan alla hästmänniskor har en massa uppfattningar om olika discipliner och att många av dessa inte drar sig för att yttra sig om sådant de inte vet något om. Jag har själv åsikter om hur mina stallkamrater och andra som jag ser sköter och tränar sina hästar och de har säkert minst lika mycket synpunkter om mitt sätt.

För mig handlar det om att försöka vara trygg i att det jag gör är vad jag tror är rätt och bra för hästen, att försöka kolla så att min häst verkar glad och pigg och förefaller trivas med livet. Oavsett vilken disciplin jag pysslar med.

Min kuse rids, körs med fyrhjulsvagn och maratonsele, körs med travrockard (ibland i alla fall) och travsele, tömkörs, longeras och promeneras med. Han verkar gilla alla de sakerna... och då är jag nöjd.

Om någon hackar eller gnäller så berättar jag hur jag tänker och så säger jag att jag är övertygad om att min häst trivs och då är jag nöjd.

Måste säga att jag personligen själv har stött på rätt många som mer o mer får upp ögonen för travet o hur det fungerar.
När jag berättar att jag har travhästar så får jag många frågor. Inga dumma frågor utan lite olika frågor just om sporten och sådant.
Jag tycker det är kul att det visas så mycket trav i tv, repotage mm samt att vi får fram reklamhästar för sporten.
Hoppas att dom som klankar ner får se travet bakom kulisserna oxå!

jag förstår om det r jobbigt men med åren lär du dig att inte tåa åt dig eller bry dig. du vet ju sanningen själv.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 654
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar